یک گروه ده نفر از زائران اهل روستای «چمازتپه» بخش گهرباران شهرستان میاندورود که به مناسبت اربعین حسینی با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) در کربلای معلی مشرف شده بودند، دو روز پیش از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده و بعد از ظهر امروز به میدان امام ساری رسیدند.

 

نخستین گروه زائران پیاده اربعین مازندران به میاندورود بازگشتند

نخستین گروه از زائران مازندرانی که با پای پیاده از مرز مهران خود را به کربلای معلی رسانده بودند، امروز به مرکز استان بازگشتند.

 

 

 

به گزارش شرق پرس، یک گروه ده نفر از زائران اهل روستای «چمازتپه» بخش گهرباران شهرستان میاندورود که به مناسبت اربعین حسینی با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) در کربلای معلی مشرف شده بودند، دو روز پیش از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده و بعد از ظهر امروز به میدان امام ساری رسیدند.

این گروه، مورد استقبال خانواده‌هایشان قرار گرفتند و پس از آن رهسپار دیار خود شدند تا در آنجا نیز شاهد استقبال گرم هم‌محلی‌هایشان باشند.

جز خوبی و زیبایی ندیدم

یکی از زائران جوان میاندورودی گفت: ۳۲ سال دارم و نخستین‌بار است که به این سفر معنوی با پای پیاده رفتم.

عمار محمدی بیان داشت: هشت روز در راه بودیم و به لطف امام حسین(ع) صحیح و سالم بازگشتیم.

وی که نمی‌دانست چگونه احساس خود را بیان کند، اظهار داشت: در آنجا معجزه امام حسین(ع) و عاشقان اهل بیت(ع) را دیدم، جز خوبی، زیبایی، خدمتگزاری مردم و شور و حرارت وصف‌ناشدنی زائران به امام حسین (ع)، چیز دیگری ندیدیم.

 

فقط عشق به امام حسین(ع) را دیدم

جوان ۳۵ ساله اهل روستای چمازتپه میاندورود گفت: روز ۱۳ صفر مصادف با ۱۵ آذر سفر ما آغاز شد، از مرز مهران تا شهر «بدره» و از ضریح امیرالمومنین در نجف تا ضریح امام حسین(ع) را پیاده رفتیم.

میثم معافی با بیان اینکه نخستین‌بار است به کربلا رفتم، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر پیاده‌روی کردیم، سخت بود اما می‌دانستیم که مقصد کجا است و به دنبال چه هدفی باید سختی‌ها را به جان بخریم.

وی اظهار داشت: میلیون‌ها زائر از سراسر جهان آمده بودند، غیر از عشق و ارادت به امام حسین (ع) چیز دیگری دیده نمی‌شد.

 

حاضرم دوباره همین راه را بروم

یکی دیگر از زائرانی که همراه این گروه، سعادت زیارت امام حسین(ع) نصیبش شد،  در ساری گفت: ۵۱ سال دارم و نخستین‌بار است که به کربلا مشرف شدم.

موسی عبداللهی درباره احساس خود از این سفر معنوی، بیان داشت: نمی‌دانم چه بگویم، جایی که ما رفتیم دیدنی بود، عشق و شور و ارادت به امام شهیدان موج می‌زد.

وی بیان داشت: خدا خواست که پس از سال‌ها، به زیارت امام حسین(ع) بروم آن‌هم با پای پیاده.

عبداللهی گفت: برای رفتن به کربلا سر از پا نمی‌شناختم حتی همین حالا حاضرم تا راهی را که رفتیم، دوباره بروم./فارس