حجت الاسلام حسینعلی فعّالی در جمع اولیا ء و مربیان گلوگاه گفت: تربیت یک فرایند مستمر و پیوسته بوده که هدف نهایی آن کمال وسعادت انسان است و این کمال درمکتب ما همان قرب الهی است.

 

فعالی رئیس سازمان تبلیغات گلوگاه

به گزارش شرق پرس، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه روز دوشنبه در جمع اولیا ء و مربیان گفت : تربیت یک فرایند مستمر و پیوسته بوده که هدف نهایی آن کمال وسعادت انسان است و این کمال درمکتب ما همان قرب الهی است. و اهمیت آن به این خاطراست که کودک مانند مومی دردست ماست و ما هم می توانیم با تربیت درست اورا به انسانی تبدیل کنیم که خلیفه الله روی زمین باشد وهم به موجودی پست تر از حیوان تبدیل شود ، تربیت انواع مختلفی داشته وعوامل زیادی درآن نقش دارند ومتناسب با توانایی های فرد مقابل مراحل مختلفی دارد .



 
حجت الاسلام حسینعلی فعّالی افزود: تربیت یک فرایند مستمر و پیوسته است به منظور تزکیه و تهذیب فرد یا افراد مقابل،آموزش آنها وپرورش استعدادهای آنها برای رسیدن به هدف کمال نهایی که این کمال در جهان بینی ومکتب ماهمان قرب الهی می باشد. فرزند موجب تعادل بهتر درخانواده، نزدیکی اعضا به یکدیگر، گرمی کانون خانواده،استحکام وبقای نهاد خانواده وکار و تلاش بیشتراعضای خانواده می شود.



حجت الاسلام فعّالی تصریح کرد : مراحل تربیت ازسه دیدگاه قابل بررسی است که در همه آن ها براساس نیازهای جسمی ، روحی ، عاطفی ، اجتماعی به دوره های مختلفی تقسیم می شود که عبارتنداز،  دوران جنینی و کودکی ، تا یازده سالگی، دوران نوجوانی ،۱۱-۱۷ سالگی،جوانی ۲۵-۱۸ سالگی و کهولت و پیری می باشد .