در این همایش که در سالن شهید کلبادی نژاد گلوگاه و باخوش آمد گویی حجت الاسلام فعالی رئیس اداره تبلیغات گلوگاه و سخنرانی امام جمعه این شهرستان همراه بود مداحان و شاعران سه شهرستان شرقی استان حضور داشتند.

 

 maddahan14نوری-گلوگاه

به گزارش خبرنگار شرق پرس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه همایش مداحان و شاعران آیینی شهرستانهای بهشهر ، نکا و گلوگاه را برگزار کرد.

 

 

در این همایش که در سالن شهید کلبادی نژاد گلوگاه و باخوش آمد گویی حجت الاسلام فعالی رئیس اداره تبلیغات گلوگاه و سخنرانی امام جمعه این شهرستان همراه بود مداحان و شاعران سه شهرستان شرقی استان حضور داشتند.

 

 

امام جمعه گلوگاه:مداحان باید در جهت نشر معارف اهل بیت تلاش کنند

امام جمعه گلوگاه در این مراسم با بیان اهمیت کار مداحان و شاعران آیینی گفت:مداحان و شاعران باید استعداد خود را در جهت نشر معارف دینی و اهل بیت استفاده نمایند و در این زمینه تلاش کنند.

 

 

خطیب جمعه گلوگاه به بنیانهای فکری محکم شیعه اشاره کردو افزود:ما شیعیان از لحاظ عقلی و استدلالی دستمان پر است و متصل به اهل بیت هستیم و از نظر عقلی همچون فولاد یم و ویروس ناپذیریم و هیچ طوفان و گردبادی مارا نمی لرزاند و هر زلزله ای که به زندگی ما وارد شود ما همین هستیم زیرا ما مستظهر به استدلالات عقلی محکم هستیم.

 

 

امام جمعه گلوگاه تا کید کرد:با اینکه بنیانهای شیعه محکم است اما متاسفانه هنوز در جهان اسلام آنچه که اسلام می خواهد را نداریم و کند پیش می رویم.اولین آفتی که به ایمان و دین و آیین و حتی استدلالات عقلی ما وارد می شود از جهل و نادانی ماست مانند جهل نسبت به معارف اهل بیت که این بیماری کمی نیست.

 

 

میر احمدی با انتقاد از افراطی گری گفت:بعضی ها از لحاظ ژنتیکی افراطی اند و اگر جهل با افراطی گری پیوند برقرار کند جامعه اسلامی را با مشکل جدی مواجه می کند.

 

 

وی با عنوان این مطلب که جهل را باید نسبت به مکتب اهل بیت برطرف کرد خاطر نشان ساخت:امامان ما زمان پذیر نیستند و ما باید نسبت به آنان مطالعات و معرفت خود را بالا ببریم.

 

 

امام جمعه گلوگاه آفت خطرناک دیگر را تفسیر به رای دانست و تصریح کرد:نباید سلیقه ای با مسائل دینی برخورد کنیم بلکه باید اصول مسلم دین را به خصوص در عزاداری ها رعایت کنیم.

 

 

دکتر میر احمدی با تاکید بر اینکه نفوذ دشمن در عزاداری ها و عاشورا بسیار حساب شده است اظهار داشت: نفوذ دشمن مستقیم نیست غیر مستقیم و با واسطه وارد حریم مداحی ها و عزاداری ها می شود و افراد را شناسایی می کند.

 

 

وی ادامه داد:در مداحی ها سعی کنیم متعادل با شیم و در این اعتدال شور حسینی را هم نگه داریم چرا در جامعه ای که دستمان پر است و این همه معارف دینی داریم بعضی ها در عزاداری ها رعایت نمی کنند و دنبال کارهای دیگر هستند .

 

 

امام جمعه گلوگاه با انتقاد از رواج نوعی از سهل انگاری افزود: من این احساس خطر را به شما می دهم که یک نوع سهل انگاری بر جامعه حاکم شده است شما باید در مداحی ها و عزاداری ها رعایت اصول را بکنید و روی احساسات مردم کار کنید و مردم را وسط میدان نگه دارید نباید نسبت به مسائل دینی بی تفاوت باشیم و باید به گونه ای عمل کنیم که به سوی تقویت احساسات دینی برویم.

 

 

وی در خاتمه سخنانش با پر اهمیت دانستن نقش امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان ساخت:در مداحی ها امر به معروف و نهی از منکر را تقویت کنید و نسبت به جامعه احساس مسئولیت کنید تا جامعه به سمت بی تفاوتی نرود و اگر امر به معروف و نهی از منکر تقویت نشود جامعه به سمت لاابالی گری خواهد رفت.