همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح، همایش وحدت حوزه و دانشگاههای مازندران، روز پنج شنبه در حوزه علمیه مسجد جامع (محمدیه) نکا برگزار شد

 

vahdat-hoze2

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مفتح، همایش وحدت حوزه و دانشگاههای مازندران، پنج شنبه در حوزه علمیه مسجد جامع (محمدیه) نکا برگزار شد.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی  امام جمعه نکا در این همایش گفت: امروز روز وحدت حوزه و دانشگاه روز بزرگی است که خداوند الفت، برکت، خیر و وحدت را در بین حوزه و دانشگاه در قالب اخوت و برادری نهاده است.

 

وی اظهار داشت: تفرقه و جدایی و رویارویی بین حوزه و دانشگاه بدترین ضربه است که دین و علم را در برابر هم قرار می دهند که این ایده و تفکر زاییده فکر دشمنان اسلام و انقلاب است.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه دستاورد وحدت در بین دو قشر فرهیخته و مغز متفکر حوزه و دانشگاه مهم است یادآور شد: وحدت این دو نعمتی برای رویارویی با خسارت و بر ملا کردن دسیسه های دشمنان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اظهار داشت: بهترین عبادت در شرایط فعلی نزدیک کردن این دو قطب به یکدیگر و افزایش نگاه مثبت در بین حوزویان و دانشگاهیان نسبت به هم است.

 

رییس حوزه های علمیه مازندران نیز در ادامه گفت: ایجاد وحدت در بین حوزه و دانشگاه توسط امام راحل در جهت تحقق اسلام ناب محمدی بود و امام راحل با ارایه نظریه وحدت حوزه و دانشگاه خواست که جلوی هجمه غربی ها در جامعه گرفته شود.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری حوزه و دانشگاه را دو بال ترقی یک جامعه عنوان کرد و اظهار داشت:در دانشگاه ها تقسیم کار شده و امروز دنیا به این سمت پیش می رود که تقسیم مسوولیت شود.

 

رییس دانشگاه مازندران نیز در سخنانی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه آن نیست که در حوزه دروس دانشگاهی و در دانشگاه دروس حوزوی تدریس شود بلکه باید وحدت درهدف ایجاد شود.

 

حجت الاسلام فخرالدین اصفری آقمشهدی ادامه داد: دانشگاهیان و حوزویان ما باید با وحدت و هدف از این مقوله مهم آشنا شوند و دارای هدف واحدی باشند تا جامعه دینی و اسلامی و علمی موفقی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه افراد براساس تکلیفی که بر عهده دارند درس می خوانند و هدف تنها کسب رتبه و نمره و مدرک نیست و شوق و ذوقی که در حوزه برای درس خواندن وجود دارد در دانشگاه وجود ندارد.

 

حجت الاسلام اصغری مباحثه در حوزه را یکی از افتخارات حوزه عنوان کرد که این مقوله در دانشگاه وجود ندارد و در عوض در دانشگاه پژوهش وجود دارد که حوزه تنها در سطح ۳ و ۴ و در حد پایان نامه پژوهش انجام می شود.

 

رییس دانشگاه مازندران با بیان اینکه در حوزه و دانشگاه امتیازات و نواقصی وجود دارد یادآور شد: امتیازات حوزه و دانشگاه با هم زمینه ساز رشد و پیشرفت و تعالی است و با استفاده از این امتیازات می توان به تعالی در حوزه و دانشگاه رسید تا وحدت واقعی تحقق یابد.