در این همایش خانوادگی که با حضور پرشور جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد شرکت کنندگان مسیر دو کیلومتری حرم گلزار شهدای نکا تا حرم شهدای گمنام نکا را پیاده طی کردند

 

piaderavi

همزمان با پنجمین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی از حرم تا حرم در نکا برگزار شد.

به گزارش شرق پرس، در این پیاده‌روی خانوادگی که با حضور پرشور جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد جامعه بزرگ بسیج، ورزش و خانواده‌های نکایی مسیر دو کیلومتری حرم گلزار شهدای نکا تا حرم شهدای گمنام نکا را پیاده طی کردند.

 

همچنین مراسم پرفیض زیارت عاشورا نیز صبح امروز در حرم شهدای گمنام با حضور خانواده‌ها و بسیجیان قبل از برگزاری همایش پیاده‌روی برگزار شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا در حاشیه برگزاری این همایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی رزمندگان غیور و پر افتخار ما در حماسه‌آفرینی هشت ساله این دوران است که باید این غرور ملی در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برای مردم بیان شود.

 

مرتضی رمضانی گفت: برگزاری این همایش علاوه بر بعد سلامت و توجه به ورزش در جامعه در واقع تجدید بیعت دوباره با شهدا و آرمان‌های بلند آنان بوده است و اینکه ما تا آخرین نفس در ادامه راه شهدا استوار حرکت می‌کنیم.

 

وی افزود: نقش و حضور جوانان و نوجوانان بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و همه ما می‌دانیم که در این جنگ نابرابر علیه ایران جوانان و نوجوانان از جان خود مایه گذاشتند که وجود شهدای ۱۲ ساله در این جنگ بیان‌گر حضور فعال این نوجوانان و جوانان در عرصه‌های نبرد و دفاع از این آب و خاک بوده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا ادامه داد: جوانان شهادت‌طلب و عاشق میهن اسلامی برای دفاع از نظام و آرمان‌ها سر از پا نمی‌شناختند و امروز نیز وجود دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۴ ساله در نکا بیانگر حضور حماسی این جوانان در دفاع مقدس است.

 

رمضانی آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا را از اهداف برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این هفته دانست و افزود: با برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس و خاطره‌گویی رزمندگان اسلام، رشادت‌‌ها و ایثارگری‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس به نسل جوان جامعه در طول هفته منتقل می‌شود.

 

به گزارش فارس این مسئول گفت: اجرای حدود ۵۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس تنها گوشه‌هایی از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام است که به تصویر کشیده می‌شود و ما قادر به بیان و توصیف همه جوانب این دفاع مقدس توسط رزمندگان نیستیم.

 

وی تصریح کرد: باید در جهت تبیین دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان که جنگ را درک نکرده‌اند، بیش از پیش تلاش شود.