حسنی گفت: همه ویژگی‌های بهشهر گردشگران با ذائقه‌های مختلف را مجذوب خود کرده تا این شهرستان در شرق مازندران یکی از مقاصد گردشگری باشد.

 

 

به گزارش شرق پرس مهران حسنی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: بهشهر در واقع یک شهر موزه‌ای است که در شرق مازندران قرار دارد.

 

 

وی با بیان اینکه بهشهر دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری و جذابیت‌های خاصی در حوزه تاریخی و فرهنگی است، گفت: مجموعه تاریخی عباس‌آباد که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده، چشمه عمارت، باغ شاه، کاخ صفی‌آباد و خلیج میانکاله به‌عنوان تالاب بین‌المللی از جمله جاذبه‌های مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

 

بهشهر یک شهر موزه ای در شرق مازندران

 

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: همه این ویژگی‌ها بهشهر را برای گردشگرانی با ذائقه‌های مختلفی مجذوب خود کرده تا این شهرستان یکی از مقاصد گردشگری باشد.

 

 

حسنی با اعلام اینکه مناطق ییلاقی و کوهستانی بهشهر دارای ظرفیت و جاذبه طبیعت‌گردی است، تصریح کرد: در برخی از مناطق کوهستانی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از این ظرفیتی که در بهشهر وجود دارد برخوردار کنند.

 

 

وی به وجود مراکز اقامتی، هتل‌آپارتمان و هتل در بهشهر اشاره کرد و افزود: همچنین علاوه بر این مراکز گردشگران می‌توانند از واحدهای پذیرایی بین راهی که دارای پروانه و نرخ مصوب از سازمان گردشگری هستند با اطمینان خاطر در این مراکز اقامت کرده و از خدمات آن برخوردار شوند.

 

 

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بهشهر همانند دیگر شهرستان‌های مازندران از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین فعال است و مسافران و گردشگران می‌توانند چنانچه مشکلات و موانعی دارند به ستادها مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌هایی که از طریق رسانه‌ها و یا در مبادی ورودی شهر نصب می‌شود استفاده کنند.

 

 

حسنی یادآور شد: همچنین بهشهر به‌دلیل آب و هوای بسیار مطلوب، همواره مورد نظر شاهان و خان‌های محلی بوده و وجود کاخ‌های متعدد در این منطقه‌، گواهی برای این ادعا است.

بهشهر یک شهر موزه ای در شرق مازندران

 

وی با بیان اینکه بهشهر دارای دو بخش کوهستانی در جنوب و دشت در شمال آن است، ادامه داد: بخش کوهستانی منطقه دارای آب و هوای سرد و معتدل بوده و در دشت میان‌کوهی‌ آن زمین‌های قابل کشت وجود دارد.

 

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران تصریح کرد: براساس نتایج به‌دست‌آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده؛ از مهم‌ترین محوطه‌هایی که در حال حاضر توسط باستان‌شناسان کاوش شده محوطه گوهرتپه در بهشهر بوده که در حال حاضر به‌عنوان سایت موزه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

 

 

حسنی با اشاره به وجود پناهگاه حیات وحش میانکاله در بهشهر، اضافه کرد: این تالاب به‌دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی ازجمله جذب گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض پرندگان آبزی مهاجر و ارزش‌های آبزی‌پروری به‌عنوان منطقه‌ای مهم برای پرندگان توسط سازمان بین‌المللی حیات پرندگان شناسایی شده است.

 

 

وی با اعلام اینکه مجموعه مرداب‌هاى لپو، شیرخان لپو و پلنگان در فاصله یک کیلومترى شمال بهشهر در منطقه زا‎غمرز است، اظهار کرد: این تالاب در زمستان و پاییز مأمن پرندگان مهاجرى است که از هزاران کیلومتر فاصله به سوى آن پرواز مى‌کنند و به تخم‌گذارى و تولیدمثل مى‌پردازند و معروف‌ترین این پرندگان قو، قره‌غاز و فلامینگوها هستند که در تعداد زیاد در آن اسکان موقت مى‌گیرند و جلوه‌هاى شگفتى را پدید مى‌‌آورند.

 

 

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران یادآور شد: در ۹ کیلومتری شرق بهشهر و در میان جنگل‌های انبوه، آثار و عمارات و راه‌هایی به چشم می‌خورد که مربوط به بقایای باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر در دوره شاه عباس صفوی است، دسترسی به این بنا با جاده باریک آسفالته‌ای صورت می‌گیرد که پس از طی چهار کیلومتر در جاده‌ای جنگلی وارد این مجموعه می‌شوید.

 

 

حسنی ادامه داد: این کاخ در زمان آبادی از مشهورترین باغ‌های صفوی بوده‌ که ابنیه‌ مختلف آن با توجه به موقعیت و چشم‌انداز استثنایی که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل مشرف است، آن را به یک مجموعه‌ بی‌‌نظیر تبدیل کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دریاچه عباس‌آباد نیز در میان جنگل قرار گرفته‌ است، افزود: این دریاچه به‌دلیل دسترسی مناسب، محوطه اتراق، آثار باستانی و آب و هوای مناسب قابلیت‌های توریستی فراوان دارد.

 

 

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران یادآور شد: کاخ صفی‌آباد در میان باغی زیبا به‌صورت بنایی مربع شکل ساخته شده که در حال حاضر کاربرد نظامی داشته و بازدید از آن امکان‌پذیر نیست.

 

 

حسنی بیان کرد: باغ‌شاه معروف به پارک شهرداری، باغ مصفا و دل‌فریبی بوده که امروزه محل شهرداری بهشهر است و این باغ متعلق به دوران صفویه بوده که به گفته‌ سیاحان و جهانگردان در آن زمان نیز پر از درختان سرو صدساله و گل‌های آراسته بوده ‌است.

 

 

وی اضافه کرد: سایت موزه بین‌المللی گوهرتپه از اواخر دوران نوسنگی ۶ هزار سال پیش به‌تدریج از حالت یک روستا خارج شده و در مسیر رشد و توسعه به‌صورت یک شهر در هزاره سوم قبل از میلاد ۵ هزار سال پیش ظاهر شده که در دوران عصر آهن متروکه شده و در دو کیلومتری شهر «رستم‌کلای» بهشهر واقع شده ‌است.

 

 

 

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران اظهار کرد: از دیگر جاذبه‌های این شهرستان می‌توان به آبشار سمبی، منطقه تفریحی سنگ نو، ساحل زاغمرز، پارک جنگلی مهربان‌رود، منطقه جنگلی پاسند، منطقه جنگلی سرخ‌او، منطقه تفریحی جنگلی یانه‌سر، پارک ساحلی فدک، چشمه عمارت، غار هوتو و کمربند، بقعه‌ امیرکمال‌الدین و جمال‌الدین (امیر بابلکانی)، آتشکده کوسان، آسیاب‌های صفوی، عمارت سیامی، امامزاده محمد رستمکلا و موزه شهدای بهشهر اشاره کرد.

 

 

وی در پایان گفت: گردشگران هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایات خود را در هر زمینه‌ای از طریق سامانه ملی اطلاع‌رسانی با شماره ۰۹۶۲۹ اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

 

 

فارس