محمد حسن اصغری در اینباره گفت: شهروند ساروی که بر پنهان ماندن نامش تاکید دارد تاکنون 12 میلیارد ریال از این کمک را در چهار مرحله ارائه و یک میلیارد و 200 میلیون ریال دیگر را هم برای سال جاری تقبل کرده است.

atabat5

 

 به گزارش شرق پرس, مسئول ستاد باز سازی عتبات عالیات مازندران از کمک ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی یک شهروند ساروی برای بازسازی حرم امام حسین (ع) ، صحن حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین علی (ع) و بازسازی حرمین عسکرین خبر داد.

 

 

محمد حسن اصغری در گفتگو با ایرنا افزود : شهروند ساروی که بر پنهان ماندن نامش تاکید دارد تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از این کمک را در چهار مرحله ارائه و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر را هم برای سال جاری تقبل کرده است.

 

وی توضیح داد : دو میلیارد ریال از کمک شهروند ساروی برای خرید زمین حرمین عسکریین در سامرا ، پنج میلیارد ریال برای تهیه کتیبه حرم امام حسین (ع) ، چهار میلیارد ریال برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین علی (ع) و یک میلیارد ریال برای بازسازی صحن حرمین عسکریین در سامرا هزینه شده است.

 

اصغری گفت : این شهروند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هم برای تهیه خشت گنبد حرم امام حسین (ع) در سال جاری تقبل کرده است.

 

وی مجموع کمک های مردم مازندران برای بازسازی عتبات عالیات در ۱۰ سال گذشته را ۱۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

اصغری گفت : ۷۹میلیارد ریال از مشارکت مردم استان به صورت وجه نقد ، ۱۹میلیارد ریال جواهرات ، ۳۷میلیارد ریال کالا و ۱۲میلیارد ریال هم در قالب ارائه خدمات مهارتی و نیروی انسانی بوده است.

 

وی با بیان اینکه باز سازی و توسعه دو هزار متر مربع از صحن مبارک حضرت فاطمه ( س) و امیرالمومنین ( ع) را استان مازندران متقبل شده است، ادامه داد: تا کنون یکهزار و ۷۰۰ متر مربع آن به پایان رسیده است.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران هزینه بازسازی هر متر مربع از این صحن را ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت : هر کسی به صورت فردی یا خانوادگی متقبل تامین ۳۰ میلیون ریال شود ، سند افتخار بازسازی به نام وی یا خانواده صادر می شود.

 

وی همچنین از از تقبل هزینه بازسازی ۲۰۰ متر مربع از صحن حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) از سوی آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت که دادگستری استان نیز تامین هزینه ساخت ۶۳ متر مربع از این فضا را تقبل کرده است.

 

مسوول ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات مازندران به اهمیت توجه به حرمین عسکریین در سامرا اشاره کرد و گفت : استان مازندران تملک و آزاد سازی ۲۰۰ متر مربع زمین را برای اجرای طرح توسعه ای و تامین هزینه ساخت یک لنگه درب ورودی حرم سامرا را تقبل کرده است.

 

وی با بیان این نکته که در حال حاضر رقابت برای مشارکت در باز سازی و اجرای طرح های توسعه ای در کربلا بین کشورهای مختلف از جمله هند و ترکیه نیز به وجود آمده است ، افزود : ساخت گنبد امام حسین (ع) در کربلا آغاز شد و استان مازندران تهیه ۵۰۰ خشت طلای گنبد را به ارزش هر خشت ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تقبل کرده است.

 

اصغری طرح توسعه ای صحن حضرت زینب در کربلا را از دیگر پروژه های عتبات و عالیات معرفی کرد و گفت که استان مازندران تامین ۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح را پذیرفته است.

 

وی همچنین از چاپ کتاب نقش مازندرانی ها در باز سازی عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت : در این کتاب مشارکت هایی که افراد به روش های مختلف در باز سازی و اجرای طرح های توسعه ای داشته اند درج خواهد شد.

 

اصغری احساسات مذهبی مردم مازندران را بسیار قوی توصیف کرد و گفت : اهدای حلقه های نامزدی توسط زوج های جوان ، بخشش تمامی ارثیه خانوادگی برای بازسازی عتبات عالیات و وجود صف انتظار سه ساله برای اعزام به عنوان نیروی فنی و ماهر نشانگر عمق این احساسات مذهبی در استان مازندران به عنوان دیار علویان است.

 

استان مازندران که پایگاه نخستین حکومت شیعی در ایران محسوب می شود ، مدفن بیش از یکهزار و ۲۰۰ امامزاده است.