سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه براساس نقشه راه کتابخانه های عمومی استان، گلوگاه باید 4 کتابخانه عمومی داشته باشد، افزود: سرانه فضای کتابخانه‌ای در گلوگاه کمتر از یک متر مربع است، در صورتی که می بایست به 4 متر مربع برسد.

 ketabkhanii

 

فرماندار گلوگاه با اشاره به پایین بودن سرانه فضای کتابخانه ای در این شهرستان، گفت: گلوگاه کتابخانه استاندارد ندارد.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی مازندران، عیسی قاسمی طوسی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید این شهرستان، به ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زمان برای کتابخوانی تاکید کرد.

 

 

وی با اشاره به محرومیت های گلوگاه در حوزه های مختلف، ضعف های فرهنگی و به خصوص پائین بودن سرانه مطالعه را خسارت بار تر از دیگر مشکلات دانست.

 

 

قاسمی با اشاره به دغدغه های مکرر مقام معظم رهبری نسبت به حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: همه علما و بزرگانی که درد دین و سعادت جامعه را دارند به دنبال این هستند که بحث سرانه مطالعه به جایگاه ویژه ای برسد.

 

 

وی افزود: اگر فرهنگ کتابخوانی رواج یابد، جامعه به سمت مدیریت زمان برای مطالعه و استفاده از زمان هایی که عموما تلف می شود، پیش می رود.

 

 

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه در جامعه ای که اهل مطالعه باشد، جرم و جنایت کمتر است، گفت: هرچند وجود دغدغه نسبت به فرهنگ کتابخوانی تاثیر گذار است، اما کافی نیست و باید اقدامات عملی خوبی انجام شود.

 

 

وی افزود: ساخت کتابخانه عمومی استاندارد و تامین منابع کتاب کافی از مهم ترین اقدامات فوری و مورد نیاز شهرستان گلوگاه بوده که با حمایت های همه ارگان ها و به ویژه اداره کل کتابخانه های عمومی انجام خواهد شد.

 

 

شهرداران مشکلات کتابخانه های عمومی را مانند دیگر مشکلات شهری بدانند

عبدالحسین باقری نیز در این نشست با گلایه از برخی شهرداری ها در عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها، از شهرداران خواست مشکلات کتابخانه های عمومی را مانند دیگر مشکلات شهری بدانند.

 

 

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و رشد دانایی عمومی، دنیای بهتری را برای جامعه به ارمغان می آورد و بسیاری از معضلات اجتماعی به این روش رفع می شود.

 

 

باقری بیان کرد: با تدبیر و تلاش می توان به این مرحله رسید و برطرف ساختن مشکلات زیرساختی لازمه این حرکت بزرگ است.

 

 

وی با بیان اینکه براساس نقشه راه کتابخانه های عمومی استان، گلوگاه باید ۴ کتابخانه عمومی داشته باشد، افزود: سرانه فضای کتابخانه‌ای در گلوگاه کمتر از یک متر مربع است، در صورتی که می بایست به ۴ متر مربع برسد.

 

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران تاکید کرد: وجود تنها یک کتابخانه عمومی در گلوگاه شایسته مردم این شهرستان نیست و مسئولین شهری می توانند با تهیه زمینی مناسب برای ساخت کتابخانه عمومی مرکزی، کمک ارزنده‌ای به وضعیت فرهنگی گلوگاه کنند.