رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا گفت: متاسفانه از سال 74 تاکنون این سینما به طور رسمی بنا به دلیل اختلافات سهم‌الارثی مالکان و بحث تغییرات کاربری تعطیل شد و شهر نکا از داشتن سینما به عنوان ابزار فرهنگ‌سازی محروم شده است.

 سینمایی در شرق مازندران که تبدیل به نانوایی شد

 

 

 

شرق پرس-فرهنگ و هنر: سینما هنری است که به کمک آن پیامی را به مخاطب خود که همان تماشاگران هستند، منتقل می‌کند.

 

 

 

در دوره‌ای از زمان که غرب با تمام تلاش و با به‌کارگیری سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تلاش دارد مردم را از فرهنگ ناب اسلامی و اسلامی دور کند، پرداختن به این هنر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

 

 

در مجموع در مازندران فرهنگ سینما و فیلم‌های جمعی به‌خوبی نهادینه نشده‌ است، البته وضعیت سینما در شهرستان‌های مازندران مطلوب نیست یا در برخی شهرها تعطیل شده یا در حال تعطیلی است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در گفت‌وگو با  فارس به‌مناسبت گرامی‌داشت روز سینما با بیان اینکه سینما پیام‌آور نجابت، شرافت و فرهنگ ناب اسلامی است، گفت: فعالیت سینما از دوره قبل از دفاع مقدس آغاز شده و کارکرد آن با دوره بعد از انقلاب به‌دلیل تفاوت‌های ایجاد شده، فرهنگی قابل مقایسه نیست.

 

 

محمدعلی صفرپور بیان کرد: کارگردانان مردمی ما از دهه ۶۰ تاکنون با تهیه فیلم‌ها در موضوعات مختلف گامی در جهت غنی‌سازی فرهنگ ناب ایرانی برداشته‌اند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا تصریح کرد: امروزه با توجه به وجود شبکه‌های رسانه‌ای مختلف از جمله ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه‌های ضد انقلابی نقش سینما تا حد قابل توجهی کم‌رنگ شده است.

 

 

صفرپور با اشاره به اینکه سینما در دهه ۶۰ در شهرستان نکا دایر شد، اظهار داشت: در آن زمان مردم از شهرهای دور و نزدیک برای تماشای فیلم به این شهر می‌آمدند.

 

 

وی اضافه کرد: متاسفانه از سال ۷۴ تاکنون این سینما به طور رسمی بنا به دلیل اختلافات سهم‌الارثی مالکان و بحث تغییرات کاربری تعطیل شد و شهر کوچک‌مان با وجود فستیوال‌های مختلف و خودنمایی ماهواره‌ها از داشتن سینما به عنوان ابزار فرهنگ‌سازی محروم شده است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با اعلام اینکه ساختمان سینمای این شهرستان چند سالی بوده تبدیل به نانوایی شده است، افزود: مسئولان و فرهنگ‌دوستان نکا با درخواست و نامه‌نگاری به مراتب بالاتر سعی در جهت بازگشایی مجدد سینما داشتند ولی متأسفانه هنوز پاسخ مناسبی دریافت نشد.

 

 

صفرپور خاطرنشان کرد: متأسفانه بودجه‌ای برای ترمیم و بازگشایی آن مصوب نشده است، همچنین با قرار گرفتن نانوایی در آن مکان کار بازگشایی ناممکن‌تر شده است.

 

 

وی با بیان اینکه نداشتن سینما در این شهر لطمه بزرگی به فرهنگ مردم وارد می‌کند، گفت: در حال حاضر مکانی برای پر کردن اوقات فراغت و تبادل اطلاعات و مفاهیم آموزشی و دینی به‌ویژه در ایام تعطیل وجود ندارد.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با اشاره به اینکه پخش فیلم در محیط سینما رسمی است و به‌دلیل وجود فیلترها و محدودیت‌های اخلاقی افراد در چارچوب اخلاقیات اسلامی قرار می‌گیرند، افزود: پخش نشدن فیلم در سینما با روی آوردن افراد به شبکه‌های ماهواره‌ای، بدون داشتن هیچ‌گونه محدودیتی همراه است که این به پیشرفت تهاجم فرهنگی و گستردگی فرهنگ غلط کمک می‌کند.

 

 

صفرپور در پایان از مسئولان ذی‌ربط خواستار شد: با توجه جدی به نیاز مردم شهرستان نکا به رسانه سینما اقدامات لازم را انجام دهند و گامی در جهت فرهنگ‌سازی اسلامی بردارند و همانند سال‌های قبل سینما را به این شهر بیاورند.

 

 

به گزارش  فارس، می‌توان گفت وضعیت سینما در شهرهای مازندران وضعیت خوبی نیست و مسئولان باید به فکر چاره کار باشند.