حجت الاسلام شکریان با اشاره به اهمیت راهپیمایی و پیاده روی اربعین گفت: اعجاز نهضت عاشورایی حرکت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) را می توانیم در حضور پرشکوه مردم در مراسم هر سال پیاده روی میلیونی اربعین ببینیم و این حضور تأثیرات بسیاری در حل مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی کشور عراق و منطقه خواهد داشت.

shokrian-tablighat5

 

 

به گزارش شرق پرس، حجت الاسلام ناصرشکریان در پنجیمن گردهمایی مدیران و روسای ادارات و نمایندگی های تابعه تبلیغات اسلامی استان مازندران، ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت حضرت رقیه بنت الحسین (س) و فرا رسیدن اربعین حسینی اظهارکرد: پیاده روی با شکوه اربعین حسینی کانون وحدت و هم گرایی دنیای اسلام است.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اعجاز نهضت عاشورایی حرکت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را می توانیم در حضور پرشکوه و عظیم مردم در مراسم هر سال پیاده روی میلیونی اربعین حسینی(ع) مشاهده کنیم.

 

 

شکریان قدرت بسیار اثرگذار مناسبت های مذهبی و به ویژه مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی را ویژگی عمده این برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با وجود فتنه انگیزی های دنیای استکبار و شرایط بسیار حساس منطقه خصوصا در کشور عراق و سوریه اجرای مناسبت‎های گوناگون مذهبی و به ویژه مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع) خود عامل وحدت کشورهای اسلامی خواهد شد.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اربعین حسینی به جهانیان نشان خواهد داد که شیفتگان و عاشقان امام حسین(ع) با تمام وجود در راه اباعبدالله حسین (ع) و آرمان هایش ایستاده اند و جانفشانی می کنند.

 

 

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در مازندران هویت اصلی انقلاب اسلامی را بر گرفته از سیره نبی مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار و به ویژه قیام عاشورایی حضرت سید الشهداء(ع) دانست و خاطرنشان کرد: الگوی حکومت داری ایران اسلامی برگرفته از فلسفه حسینی است و روح ایثار و فرهنگ شهادت در قانون اساسی تبلور یافته و سه وظیفه مهم مبارزه با صهیونیسم، دفاع از مظلومان منطقه و جهان و مبارزه با استکبار و استبداد در آن برجسته است.

 

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری امسال پیاده روی اربعین حسینی با توجه به شرایط بسیار خاص کشور عراق و منطقه تصریح کرد: مسؤولان مربوطه برای رفاه بیشتر زائرین کشور عزیزمان ایران در مراسم اربعین حسینی(ع) و برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی از هیچ کوششی دریغ نکنند و از اکنون باید به فکر رفع کاستی های موجود در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) باشند.

 

 

به گزارش ایسنا, این مسئول فرهنگی در پایان با اشاره به این که گروه های تروریستی، تکفیری مستقر در عراق مدت‌ها است در پی ایجاد رعب و وحشت در فضای برگزاری این مراسم معنوی هستند، گفت: با توجه به فضای ترس ایجاد شده از سوی گروه های تروریستی، تکفیری اما مسلمانان در مراسم اربعین حسینی(ع) حضوری پرشور خواهند داشت و خود این حضور میلیونی تأثیرات بسیاری در حل مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی کشور عراق و منطقه خواهد داشت.