شهید بالویی از شهدای غواص که 16 ساله و اهل بهشهر بود موضوعی که در وصیت خود تاکید داشت، وحدت و همدلی بود که در وصیت‌نامه خویش خطاب به برادران حزب‌الله و مردم نوشت: برادران حزب‌الله وحدت را حفظ کنید و هیچ وقت نگذارید که در این جامعه اختلاف ایجاد شود.

balooee-shahid

 

 

شرق پرس-سرویس فرهنگ و هنر: حسین‌علی بالویی یکی از شهدای غواص احراز هویت شده استان مازندران است که از شهرستان بهشهر به جبهه اعزام شده بود.

 

 

حسین‌علی بالویی که در زمان شهادت تنها ۱۶ سال سن داشت، در زمان حضورش در جبهه وصیت‌نامه‌اش را قبل از شهادت در عملیات کربلای چهار از جبهه برای خانواده‌اش ارسال کرد.

 

 

وصیت‌نامه شهید حسین‌علی بالویی پس از شهادت مانند نگینی نزد خانواده‌اش محفوظ ماند و همچنان پدرش آن را به عنوان گران‌بهاترین اثر ماندگار فرزندش حفظ می‌کند و هر وقت احساس دلتنگی می‌کند به این وصیت‌نامه نگاه می‌کند.

 

 

شهید بالویی وصیت‌نامه‌اش را با بسم‌الله الرحمن الرحیم و سوره آل عمران از آیه ۱۶۹ وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ شروع می‌کند و به ترجمه این آیه اشاره می‌کند که می‌فرماید: گمان مبرید آنان که در راه خدا شهید شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خدا  روزی می‌خوردند.

 

 

در متن وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است: با درود و سلام فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران عزیزترین قلب ایران، نائب امام خمینی بت‌شکن و با درود و سلام بر مجروحین و اسیران انقلاب اسلامی ایران و نیز درود و سلام به شهدا همان گلگون‌کفنان که با ایثار خون خود طاغوت شاهنشاهی و صدامی را در هم شکستند.

 

 

شهید بالویی در ادامه وصیت‌نامه از عدم تمایل خویش به نوشتن وصیت‌نامه اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: قصد نداشتم وصیت‌نامه‌ای بنویسم چون می‌بینیم کسانی که شهید می‌شوند از پاکان و صالحان هستند، مگر نه شهدا و همه جز صالحان هستند، من حقیر سراپا گناه و تقصیر هستم، هرچه به گذشته می‌نگرم جز گناه چیزی نمی‌بینم، از طرفی دیگر نگاهی به رحمت بی‌پایان خدا انداختم و رحمت خداوند را زیاد و بی‌نهایت دیدم، گفتم خدایا هرچه گناه زیاد است رحمت تو نیز بی‎نهایت است و تو بخشایش‌گر هستی و لذا وصیت‌نامه‌ای تقدیم امت حزب‌الله و پدر و مادر و برادران عزیزم می‌کنم.

 

 

این شهید غواص خطاب به امت حزب‌الله بیان کرد: برادران حزب‌الله نماز جمعه را ترک نکنید که دشمن شاد شود، بلکه هر چه حضور مردم در نماز جمعه بیشتر باشد دشمن از ترس و وحشت فرار می‌کند.

 

 

شهید بالویی در ادامه وصیت‌نامه خواستار حمایت مردم از ولایت‌فقیه شد و عنوان کرد: ای برادران حزب‌الله هرگز امام عزیزمان را فراموش نکنید و او را شب و روز دعا کنید.

 

 

از دیگر محورهای که شهید بالویی به آن تاکید داشت، موضوع وحدت و همدلی بود که در وصیت‌نامه خویش خطاب به برادران حزب‌الله و مردم نوشت: برادران حزب‌الله وحدت را حفظ کنید و هیچ وقت نگذارید که در این جامعه اختلاف ایجاد شود.

 

 

این شهید بزرگوار در ادامه به ضرورت مبارزه با فاسد از نگاه امام خمینی (ره) اشاره  می‌کند و جمله امام راحل درباره ضرورت مبارزه با فاسد را در وصیت‌نامه خویش می‌آورد و جمله امام خمینی را این‌گونه می‌نویسد: اگر کسی بگوید که با فاسد جنگ نکنید جنگ رفع نکنید او مخالف قرآن است در حال حاضر جوان‌های ما مشغول مبارزه با دشمن هستند و دستور خدای تبارک و تعالی در قرآن را به اندازه توان خویش اجرا می‌کنند، امیدواریم خدای تبارک و تعالی به آنها توفیق دهد که هرچه بیشتر دستورات خداوند را اجرایی کنند.

 

 

این شهید بزرگوار در بخش دیگری از این وصیت‌نامه صحبتی را با پدر و مادر خود مطرح می‌کند و این‌گونه می‌نویسد: ای پدر و مادر عزیزم، شما هرگز دست از این انقلاب برندارید و در راه رضای خدا با کافران مبارزه کنید، و ای پدر و مادر من شما فرزندی را تربیت کردید که به انقلاب اسلامی وفادار باشد و من به انقلاب اسلامی ایران وفادار هستم.

 

 

این شهید به اقداماتی که پدر و مادرش پس از شهادتش باید انجام بدهند نیز اشاره کرد و گفت: وقتی من به شهادت رسیدم هرگز برای من گریه و زاری نکنید و اگر کسانی که برای من گریه می‌کنند شما به آنها اعلام کنید که گریه کردن برای من سبب خوشحالی دشمن می‌شود.

 

vasiat-shahid-baloee

 

وصیت‌نامه شهید حسین‌علی بالویی

 

شهید بالویی حتی پدر و مادرش از پوشیدن لباس مشکی در عزایش نیز منع می‌کند و نوشت: ای پدر و مادر من برای من پیراهن سیاه نپوشید که دشمنان خوشحال بشوند و ای برادران اگر من به شهادت رسیدم شماها اسلحه مرا به دست می‌گیرد و به این انقلاب خدمت می‌کنید، برادران من همیشه به این انقلاب خدمت کنید.

 

 

این شهید غواص و خط‌شکن توصیه‌ای دیگر به پدر و مادرش در ارتباط با حضور دیگر فرزندانش به جبهه نیز می‌کند که نیز شنیدنش نیز خالی از لطف نیست: پدر و مادر عزیز مبادا از رفتن فرزندان‌تان به جبهه جلوگیری کنید که فردا محشر در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب (س) را بدهید.

 

 

شهید حسین‌علی بالویی درباره محل دفن و سخنران مراسم شهادت خود نیز اعلام نظر می‌کند و می‌نویسد: نماز و سخنرانی مرا آیت‌الله سید صابر جباری امام جمعه بهشهر بخواند و مرا در کنار دیگر شهیدان دفن کنید.

 

 

این شهید غواص در پایان وصیت‌نامه خویش این‌گونه نوشت: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

۶۴/۵/۲۵ حسین‌علی بالویی

 

 

 

 

فارس