یکی از افراد حادثه سقوط جرثقیل در مکه دانشمند ایرانی احمد حاتمی نام دارد که در جریان سقوط جرثقیل و بعد از آن در سلامت بوده و در حال امدادرسانی به مجروحان دیده شده اما بعدها نام او به عنوان یکی از کشته ها اعلام شد.

ابهام در مرگ دانشمند ایرانی در حادثه مکه

 

 

 

شرق پرس: با گذشت چند روز از حادثه مکه و مرگ ۱۱ ایرانی بر اثر سقوط جرثقیل اظهارات همسر یکی از کشته شده ها که اتفاقا از دانشمندان علوم فضایی ایران بوده بر ابهامات افزوده است.

 

 

روز جمعه ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۴ مصادف با ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ در حادثه سقوط جرثقیل در مکه بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند که در میان آنان ۱۱ ایرانی نیز دیده می شد اما یکی از این فراد احمد حاتمی نام دارد که در جریان سقوط جرثقیل و بعد از آن در سلامت بوده و در حال امدادرسانی به مجروحان دیده شده اما بعدها نام او به عنوان یکی از کشته ها اعلام شد.

 

با این حال روح افزا همسر دکتر حاتمی در مصاحبه ای ابعاد جدیدی از این حادثه را روایت می کند که احتمال وقوع عامل غیر طبیعی را در مرگ این دانشمند ایرانی تقویت می کند.

 

او با تشکیک در اصل این حادثه در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها بیان کرده است: وقتی پیکر شهید حاتمی را دیدم، ابهاماتم بیشتر شد. نمی‌دانم چرا در بدن ایشان هیچ جای شکستگی و آسیب دیدگی نبود؛ فقط مقداری از بینی ایشان خون آمده بود و مقداری هم پیشانی‌ایشان مقداری جای ضربه یا بهتر بگویم یک خط بود به طوری که حتی کبود هم نشده بود. پیشانی ایشان هم بعید می‌دانم جای سنگ یا آهن جرثقیل باشد. اگر سقف یا جرثقیل از پشت یا بالا افتاده است حالا نمی‌دانم چطور تنها روی پیشانی‌ ایشان خط افتاده است و حتی سر و پشت سر ایشان کاملاً سالم است./عصرایران