رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه برای احداث و تعمیر این خانه‌های بهداشت یک میلیارد تومان هزینه شد، تصریح کرد: امیدواریم امسال با عزم ملی و مدیریت جهادی 2 مرکز بهداشتی در روستاهای چلمردی و کمیشان و 2 مرکز بهداشتی شهری احداث کنیم.

khane-behdasht5

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از تسنیم اسماعیل محمودیان  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: نقش سلامت درپایداری و آبادانی جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

 

وی افزود: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست در حوزه سلامت شاخص‌های بهداشتی و سلامت را به‌درستی اجرا و گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

 

 

رئیس شبکه بهداشت نکا، با اشاره به طرح تحول نظام سلامت افزود: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت این طرح با موفقیت چشمگیری درحال اجرا است.

 

 

محمودیان افزود: در زمینه سلامت اولویت ما پیشگیری،درمان و ارتقاء سلامت روانی تحکیم بنیان خانواده، تقویت  زیرساخت‌ها، پرداخت یارانه بخش سلامت باهدف تامین عدالت بوده که سعی داریم درهمه زمینه‌ها خدمات بهتر و با کیفیت را ارئه دهیم.

 

 

وی گفت: سال گذشته ۹ خانه بهداشت در روستاهای کرداب، زرندین،دوقانلو،گوهرباران، خرم‌چماز، صفر میان،لایی، رودبار و شهرک مسکن مهر نکا بهره برداری شد.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه برای احداث و تعمیر این خانه‌های بهداشت یک میلیارد تومان هزینه شد، تصریح کرد: امیدواریم امسال با عزم  ملی و مدیریت  جهادی ۲ مرکز بهداشتی در روستاهای چلمردی و کمیشان و ۲ مرکز بهداشتی  شهری احداث کنیم.

 

 

محمودیان گفت:سال گذشته پایگاه اورژانس جاده‌ای ۱۱۵ طوسکلا با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان به  بهره برداری رسید.

 

 

وی با اعلام اینکه در اجرای طرح  نظام  سلامت، سال گذشته طرح غربالگری دیابت و فشارخون  نیز در روستاهای شهرستان نکا  آغاز شد، افزود: سالانه هر بیمار دیالیزی ۴۰ میلیون تومان  برای درمان هزینه می‌کند که با تجهیز بیمارستان‌های نکا به دستگاه دیالیز دیگر نیازی به رفتن بیماران به شهرستان های دیگر نیست.

 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است افزود: در این راستا همایش فرزند آوری امسال در شهرستان نکا برگزار می‌شود.

 

 

محمودیان همچنین به شعار روز جهانی بهداشت مبنی بر ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه  میزان مصرف سموم کشاورزی در مازندران بالاست باید نظارت بیشتری بر مصرف سم در کشاورزی صورت گیرد تا محصول سالمی به دست مصرف کننده برسد.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا افزود: امسال یکی از اهداف ما توسعه  فضای بیمارستان هاست که در این زمینه خیرین سلامت نیز باید به ما در این راه کمک کنند.