دکتر صغری فلاحی با اشاره به جزئیات این کپسول، گفت: این کپسول درمانی در قالب پکیجی شامل گیاهان دارویی برای افزایش راندمان باروری در افراد نابارور عرضه شده است و برای افرادی که علت ناباروری آنها کم بودن تعداد و حرکت اسپرم است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ghorse54

 

شرق پرس: محققان پارک علم‌ و فناوری استان هرمزگان با استفاده از هشت گونه گیاه دارویی، کپسولی برای درمان ناباروری ناشی از تعداد و تحرک کم اسپرم عرضه کردند که به گفته آنها طبق کارآزمایی‌های بالینی به باروری افراد تحت درمان منجر می‌شود.
 
 
 
 
دکتر صغری فلاحی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات این کپسول، گفت: این کپسول درمانی در قالب پکیجی شامل گیاهان دارویی برای افزایش راندمان باروری در افراد نابارور عرضه شده است و برای افرادی که علت ناباروری آنها کم بودن تعداد و حرکت اسپرم است مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
 
وی با بیان این که دو گونه از گیاهان مورد استفاده در ترکیب این دارو، بومی استان هرمزگان هستند، اظهار داشت: این دارو در دوره درمانی ۷۲ روزه تا سه ماهه برای مردان نابارور تجویز می‌شود.
 
 
 
فلاحی با بیان اینکه این تحقیقات و کار آزمایی‌های بالینی در مرکز تحقیقات پزشکی مولکولی خلیج فارس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اجرایی شده است، افزود: ‌این طرح در مرحله ثبت اختراع است.