روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به اتیوپی اعلام کرد که همچنان منتظر شنیدن یک انتقاد واقع‌بینانه درمورد توافق هسته‌ای است. وی در ادامه گفت: 99 درصد دنیا با توافق هسته‌ای موافق هستند.

اوباما: 99 درصد مردم دنیا موافق توافق هسته ای هستند

 

 

 

شرق پرس: باراک اوباما در تازه‌ترین اظهارات خود در اتحادیه آفریقا گفت: تنها مردم آفریقا می‌توانند به فساد در کشورهای خود پایان دهند. وی در ادامه گفت: اکنون کودکی که در قاره آفریقا متولد می‌شود به اندازه کودکان قاره‌های آسیا و اروپا و یا آمریکا ارزشمند است.

 

 

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: برای انتقال روابط میان آمریکا و آفریقا به نحوی تلاش کرده‌ام تا همانند شرکایی برابر با یکدیگر کار کنیم.

 

 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در اتحادیه آفریقا گفت: صدها میلیون مسلمان در آفریقا می‌دانند که اسلام به معنای صلح است.

تسنیم نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در اتحادیه آفریقا گفت: صدها میلیون مسلمان در آفریقا می‌دانند که اسلام به معنای صلح است.رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در اتحادیه آفریقا گفت: صدها میلیون مسلمان در آفریقا می‌دانند که اسلام به معنای صلح است.اوباما در ادامه سخنرانی خود گفت: تروریست‌ها در برخی کشورهای آفریقایی همچنان غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می دهند. بسیاری از این گروههای تروریستی زیر لوای دین و مذهب حرکت می کنند. اما صدها میلیون مسلمان در آفریقا می دانند که اسلام به معنای صلح است. ما باید گروههایی مثل القاعده، داعش، الشباب، بوکوحرام را آن طور که واقعیتشان است معرفی کنیم، آنها قاتل هستند.

 

وی درباره مبارزه با تروریسم و نقش آمریکا در این موضوع گفت: در نبرد آفریقا علیه تروریسم آمریکا در کنار کشورهای این قاره است. آمریکا از تلاشهای اتحادیه آفریقا برای تقویت صلحبانی حمایت می کند. ما از کشورهای منطقه برای مقابله با بحرانهای نوظهور حمایت می کنیم. جهان نیز باید کمکهای بیشتری بکند.

 

روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به اتیوپی اعلام کرد که همچنان منتظر شنیدن یک انتقاد واقع‌بینانه درمورد توافق هسته‌ای است. وی در ادامه گفت: ۹۹ درصد دنیا با توافق هسته‌ای موافق هستند.

 

اوباما پس از سفر به کنیا وارد اتیوپی، محل تولد پدرش شد.  بحران در سودان جنوبی و چالش‌های حقوق بشری از مهمترین موضوعاتی است که وی در این سفر بدان خواهد پرداخت. این سفر به عنوان اولین بازگشت رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا به آفریقا به شمار می‌رود.