سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان چند هفته پیش ولیعهد خود مقرن بن عبدالعزیز را برکنار و محمد بن نایف وزیر کشور را به عنوان جانشین خود معرفی کرد از این رو این اقدامات پادشاه عربستان باعث شد نسل دوم خاندان آل سعود حاکم بر عربستان، پستهای کلیدی به عهده بگیرند. انتصاباتی که به دستور پادشاه عربستان در این کشور صورت گرفت این موضوع را تایید می کند.

بازداشت خانگی ولیعهد سابق عربستان سعودی

 

شرق پرس: شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز در بازداشت خانگی به سر می برد و همه تماسهای وی با بیرون از کاخ قطع شده است.

 

 واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست پانورام» نوشت:  اسعد امبیه ابوقیله نویسنده و روزنامه نگار مستقل و خبرنگار سایت لحج نیوز و خبرنگار چندین شبکه رادیویی جهانی دیروز شنبه در اظهاراتی گفت: شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود در بازداشت خانگی به سر می برد و تقریبا یک هفته است که قادر به استفاده از تلفن همراه و اینترنت نیست و همچنین از به حضور پذیرفتن میهمان در کاخ خود و یا برگزاری نشست و جلساتی در داخل کاخ منع شده است.

 

از سوی دیگر این خبرنگار لیبیایی از شنیده شدن صدای تیراندازی در داخل کاخ مقرن بن عبدالعزیز خبر داد.

 

اسعد امبیه ابوقیله افزود: سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان چند هفته پیش ولیعهد خود مقرن بن عبدالعزیز را برکنار و محمد بن نایف وزیر کشور را به عنوان جانشین خود معرفی کرد از این رو این اقدامات پادشاه عربستان باعث شد نسل دوم خاندان آل سعود حاکم بر عربستان، پستهای کلیدی به عهده بگیرند. انتصاباتی که به دستور پادشاه عربستان در این کشور صورت گرفت این موضوع را تایید می کند.

 

خبرنگار لحج نیوز افزود: هفته گذشته شایعاتی درباره تلاش برای ترور پادشاه عربستان منتشر و فورا مقرن بن عبدالعزیز به این اقدام متهم شد و بلافاصله سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دستور اعدام رئیس تشریفات دربار کاخ خود و معاونان وی را صادر کرد. وی حتی دستور اعدام مقرن بن عبدالعزیز را نیز صادر کرده بود اما بنا بر دلایلی تنها به بازداشت خانگی وی بسنده شد.

 

از سوی دیگر هیچ کس از سرنوشت شاهزاده احمد بن عبدالعزیز اطلاعی ندارد و ناظران سیاسی احتمال می دهند که وی بازداشت شده باشد . برخی شایعات هم از اعدام وی حکایت دارد. این در حالی است که محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی و جانشین ولیعهد عربستان هم اکنون درحال برکناری همه مسئولان و کارمندانی است که در دوره پادشاهی عبدالله بن عبدالعزیز در دربار نقش مهمی داشتند.