کشورهای عضو دائم شورای امنیت در تلاش هستند متن قطعنامه ی شواری امنیت که برای اساس آن تحریم های ایران به موجب توافق هسته ای لغو خواهد شد را تهیه کنند.

shoraye-amniat5

 

 

شرق پرس: در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در وین روزهای پایانی خود را سپری می کند و خوش بینی ها به حصول توافق افزایش یافته است شبکه خبری «المنار» در خبری فوری از آغاز تدوین قطعنامه لغو تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.
 
 
 
 
 شبکه خبری المنار ساعتی قبل در خبری فوری اعلام کرد، کشورهای عضو دائم شورای امنیت در حال تدوین قطعنامه لغو تحریم های ایران هستند. این در حالی است که مذاکرات ایران و ۵+۱ برای تدوین متن توافق نهایی پس از یک هفته تمدید ضرب الاجل در روزهای پایانی خود به سر می برد.
 
 
 
به گزارش المنار کشورهای عضو دائم شورای امنیت در تلاش هستند متن قطعنامه ی شواری امنیت که برای اساس آن تحریم های ایران به موجب توافق هسته ای لغو خواهد شد را تهیه کنند.
 
 
 
المنار به نقل از یک مقام مذاکره کننده که نامش ذکر نشد ، افزود: وزرای خارجه گروه ۱+۵ متن قطعنامه لغو تحریم های ایران را آماده می‌کنند که در صورت توافق نهایی به شورای امنیت ارسال و تصویب خواهد شد.
 
 
 
گفتنی است خبر احتمال تدوین قطعنامه ای برای لغو تحریم های ایران، نخستین بار صبح روز پنجشنبه از سوی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام شد. این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک ایرانی نوشت تصویب یک قطعنامه دارای محدودیت زمانی توسط شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو تحریم های ایران، یکی از گزینه های مورد بحث در مذاکرات است.
 
 
 
به گفته این منبع دیپلماتیک، قطعنامه سازمان ملل ممکن است برای یک مدت زمان خاص ادامه پیدا کند و در صورت انقضای زمان آن، باید تمدید شود؛ مگر اینکه ایران تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای را نقض کند. با این حال، این منبع تأکید کرده بود که تا وقتی درباره همه مسائل تصمیم گیری نشده، در واقع هیچ تصمیمی گرفته نشده است.   
 
 
 
 
 
 
فرارو