بنابر گفته یک منبع عالی رتبه در دولت سوریه که خواست نامش فاش نشود مرحله اول این توافق شامل خروج چهار هزار شبه نظامی وابسته به گروه تروریستی داعش از مناطق القدم و حجرالاسود در جنوب دمشق خواهد بود که این افراد به همراه خانواده‌هایشان به شهر رقه در شمال سوریه منتقل خواهند شد.

 

 

شرق پرس: دولت سوریه اعلام کرد که توافق با گروه تروریستی داعش برای خروج اعضای این گروه به همراه خانواده‌هایشان از مناطق جنوبی دمشق نهایی شده و به زودی این افراد جنوب دمشق را ترک خواهند کرد.
 
 
 
 ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیه الیوم نوشت:  بنابر گفته یک منبع عالی رتبه در دولت سوریه که خواست نامش فاش نشود مرحله اول این توافق شامل خروج چهار هزار شبه نظامی وابسته به گروه تروریستی داعش از مناطق القدم و حجرالاسود در جنوب دمشق خواهد بود که این افراد به همراه خانواده‌هایشان به شهر رقه در شمال سوریه منتقل خواهند شد. 
 
 
 
دولت سوریه تاکید کرد که پس از خروج اعضای داعش از مناطق جنوبی دمشق این مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در خواهد آمد و دیگر گروههای مخالف سوری نیز در آنجا حضور نخواهند داشت. 
 
به گفته منابع داخلی در سوریه داعش اقدامات خود را در جنوب سوریه برای انتقال اعضای خود آغاز کرده و خودروهایی را برای این منظور به حومه دمشق آورده است. 
 
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از یک منبع “آگاه” اعلام کرد که انتقال اعضای داعش از جنوب دمشق ظرف چند ساعت آتی آغاز خواهد شد. 
 
این منبع تاکید کرد: مرحله دوم انتقال اعضای داعش از شنبه آغاز می‌شود و شامل پنج هزار عضو این گروه تروریستی است که در اردوگاه فلسطینی یرموک حضور دارند. بنابر توافقی که میان دولت سوریه و رهبران داعش با میانجی‌گری یک طرف سوم به امضا رسیده این نیروها به همراه خانواده‌هایشان از شنبه خروج به سمت شهر رقه را آغاز می‌کنند. 
 
بنابر توافق مذکور تروریست‌های داعش مجاز هستند تا سلاح‌های سبک خود و آنچه را که قابل حمل است با خود ببرند و سلاح‌های سنگین و دیگر تسلیحات خود را منهدم کنند. 
 
احمد المجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که وساطت این توافقنامه برعهده دفتر استفان دیمیستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه انجام شده است.
 
وی هرگونه میانجی‌گری سازمان آزادی بخش فلسطین در این توافق را رد و تاکید کرد که این سازمان با دولت سوریه از نزدیک اوضاع در اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه را زیر نظر دارد. 
 
اوایل سال جاری میلادی گروه تروریستی داعش توانست به اردوگاه یرموک که پیشتر بخش‌هایی از آن به تصرف دیگر گروه‌های مخالف سوری درآمده بود وارد شود و بخش‌های زیادی از این اردوگاه در جنوب دمشق را به کنترل خود درآورد.