گویا کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در ایران نیست و راهی سفر شده است و عجیب اینجاست که حتی برخی شایعه کرده بودند که سرمربی تیم ملی پس از حل مشکل ممنوع‌الخروجی شاید برای همیشه از ایران رفته است

توضیحات کفاشیان در خصوص عدم بازگشت کی روش بازیکنان غایب سرباز و بازیهای تدارکاتی

 

 

شرق پرس: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی برای هماهنگی اردوی ترکیه راهی استانبول شد تا اقدامات اولیه برای تحقق این اردو را به عمل بیاورد.

 

 

 

به همین بهانه گفت و گویی با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید، البته لازم به توضیح است که از کفاشیان در این گفت و گو در خصوص اظهارات باران‌چشمه در مورد تعیین تکلیف ملی‌پوشانی که کارت‌‌های‌شان ابطال شده است و تیم ملی فوتبال به آنها نیاز دارد نیز سؤالاتی را پرسیدیم.

 

 

گویا کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در ایران نیست و راهی سفر شده است و عجیب اینجاست که حتی برخی شایعه کرده بودند که سرمربی تیم ملی پس از حل مشکل ممنوع‌الخروجی شاید برای همیشه از ایران رفته است.

 

 

خیر این موضوع صحت ندارد و هیچ قطع همکاری در کار نیست. کی‌روش راهی ترکیه شده است تا محل اردوی بعدی تیم ملی در این کشور را از نزدیک رویت کرده و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اردوی تیم ملی در استانبول را به عمل بیاورد. واقعا نمی‌دانم دلیل این حرف‌ها چیست؟

 

 

یعنی کی‌روش به هیچ وجه برای ادامه کار با تیم ملی ناامید و دلسرد نشده است؟

 

 

به هیچ وجه. او نه تنها دلسرد و ناامید نشده بلکه مصمم‌تر از گذشته به کارش ادامه می‌دهد. گفته بودم که بیماری‌ام را به او سرایت می‌دهم و همین موضوع نیز اتفاق افتاده و در حالی که شاید خیلی‌ها نمی‌خواستند او در فوتبال ایران کار کند اما امروز امیدوارتر از همیشه در حال پیگیری برنامه های تیم ملی است.

 

 

پس هماهنگی‌های لازم برای سفر به استانبول با فدراسیون فوتبال شده بود.

 

 

درست است. چند پیشنهاد برای بازی‌های دوستانه به فدراسیون فوتبال ایران شده است که ضمن هماهنگی برای برگزاری این دیدار قبل از سفر به ترکمنستان، قرار است کی‌روش بررسی‌ها برای برگزاری کمپ تیم ملی در این شهر ترکیه را به عمل بیاورد.

 

 

قرار است با چه تیمی در اردوی ترکیه بازی کنید؟

 

 

مهم‌ترین پیشنهادات ما از چند تیم آفریقایی است تا با آنها بازی دوستانه انجام دهیم که البته یکی از این کشورها کنیا بوده اما هنوز در مورد برگزاری این مسابقه دوستانه چیزی قطعی نشده است.

 

 

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد تا فدراسیون فوتبال باری بازیکنانی که برای حضور در اردوی تیم ملی به آنها نیاز دارد نامه‌آی را به وزارت ورزش دهد تا این وزارت اسامی این افراد را برای بررسی‌های لازم به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال کند در این مورد چه صحبتی دارید؟

 

 

هر زمان که به ما اعلام شود برای حل مشکل سربازها جلسه خواهیم گذاشت و صحبت‌هایمان را می‌کنیم البته موضوعی که مسلم است این است که اگر کسانی که مشکل داشته باشند نمی‌توانند به اردوهای تیم ملی بیایند و حتی به تیم ملی نیز دعوت شوند.

 

 

مشکل پولادی به کجا رسید؟

 

 

اتفاقا سه روز پیش با او صحبت کردم و از ا و خواستم تا به ایران برگردد. به صورت خیلی جدی به او پیغام دادم تا برگردد و در مورد وضعیتش تعیین تکلیف کند.

 

 

در سفری که به منامه بحرین برای حضور در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتید خبری مطرح شد مبنی براینکه شیخ احمد الفهد رئیس شورای المپیک آسیا که به تازگی عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال شده است از فیفا درخواست کرده تا سهمیه‌های قاره آسیا برای حضور در جام جهانی به ۵ تیم افزایش پیدا کند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

 

 

درست است و این موضوع کاملا صحت دارد. آسیا با جدیت دنبال آن است تا سهمیه‌اش در جام جهانی به ۵ تیم افزایش پیدا کند. در همین راستا شیخ احمد به فیفا پیشنهاد داده و بلاتر نیز اعلام کرده پس از انتخابات فیفا تصمیم‌گیری لازم در این مورد به عمل خواهد آمد.

 

 

فکر نمی‌کنید این یک وعده انتخاباتی از سوی بلاتر باشد؟

 

 

خیر. این خواسته آسیا است و قرار شده تا فیفا آن را بررسی کرده و اعلام نظر کند.

 فارس