وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آتش بس میان دولت سوریه و مخالفان قرب الوقوع است و ممکن است ظرف مدت چند هفته محقق شود.

جان کری: آتش بس قریب الوقوع در سوریه

 

شرق پرس: کری که به منظور اعلام حمایت از فرانسه پس از حملات پاریس به این شهر سفر کرده بود در این باره به خبرنگاران گفت آتش بس پیش بینی شده در فرآیند سیاسی مورد توافق روز شنبه در وین، به شکلی فزاینده به جنگ علیه گروه داعش کمک خواهد کرد و باعث پایان درگیری های سوریه خواهد شد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس از پاریس، وی افزود: «این اقدام، یک گام عظیم است. اگر بتوانیم این موضوع را محقق کنیم، مقدمه انجام اقدامات بسیار زیادی گشوده خواهد شد. ما از تحقق احتمالی یک گذار عظیم در سوریه، تنها چند هفته فاصله داریم و به عقیده من، شمار افرادی که به این موضوع توجه دارند کافی نیست. اما این یک واقعیت است.»

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: «در اینجا سخن از چند ماه نیست، بلکه سخن ما از چند هفته است و در این خصوص امیدوار هستیم.»

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما وی در ادامه گفت: «نتیجه این نشست در پاریس، وقوع سطح بالاتری از هوشیاری و همکاری در برخی از نقاطی خواهد بود که احتمالا تا پیش از این، نگرانی کمتری در مورد آسیب دیدن از این جریان داشتند.» اشاره وی در این سخنان به تغییر رویکرد روسیه پس از قطعی شدن انفجار بمب و سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در صحرای سینای مصر بود.

 
 
گفته می شود جان کری وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: اوباما شخصا از من خواسته تا درخصوص حل بحران سوریه از ایران و روسیه کمک بگیرم