ایرانیان در جریان بازرسی پلیس از یک دستگاه اتوبوس بین شهری که با کمک سگ نارکوتیک انجام شد، دستگیر شده اند. پلیس از چمدان این ایرانیان سه کیلوگرم تریاک کشف کرده است.

 

 

شرق پرس: دو شهروند ایرانی در عملیات پلیس مبارزه بامواد مخدر ترکیه روز جمعه در شهر قیصری دستگیر شدند.
 
 
 
ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: پلیس شهر قیصری واقع در بخش مرکزی ترکیه، در دو عملیات جداگانه دو شهروند ایرانی و یک شهروند ترکیه را به همراه ۴ کیلوگرم تریاک دستگیر کرد.
 
 
بنابراین گزارش، ایرانیان در جریان بازرسی پلیس از یک دستگاه اتوبوس بین شهری که با کمک سگ نارکوتیک انجام شد، دستگیر شده اند. پلیس از چمدان این ایرانیان سه کیلوگرم تریاک کشف کرده است.
 
 
 
آناتولی اسامی ایرانیان دستگیر شده را M.A.L. و S.S. ذکر کرده است.
 
 
 
در عملیات دیگری یک شهروند ترکیه نیز در ارتباط با قاچاق مواد مخدر دستگیر شده است. در بازرسی پلیس از منزل نامبرده نیز یک کیلوگرم تریاک کشف شده است.
 
 
 
سه شنبه گذشته پلیس طی عملیاتی در سطح شهر قیصری سه نفر را به اتهام فروش و تامین مواد مخدر دستگیر کرد که یکی از آنها ایرانی بود. 
 
 
 
پلیس از این افراد ۶ گرم ماده متافتامین و ۸ گرم هروئین بسته بندی شده به کاغذ آلومینیومی کشف و ضبط کرده است. 
 
 
 
آناتولی به جزئیات بیشتر اشاره نکرده و فقط حرف اول نام و نام خانوادگی ایرانی دستگیر شده را S.Y ذکر کرده است. 
 
 
 
قریب به تمامی ایرانیانی که در ترکیه زندانی هستند، به جرم و یا به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر در بازداشتگاههای این کشور بسر می برند. 
 
 
 
کنعان ایپک وزیر دادگستری دولت موقت ترکیه اول آبان ماه جاری شمار زندانیان خارجی در بازداشتگاههای این کشور را در مجموع سه هزار و ۳۶۵ نفر اعلام کرد که ۴۱۴ تن از آنان را ایرانیان تشکیل می دهند.