علیخانی درباره واکنش آیت‌الله هاشمی به تهدیدها درباره حضور در دانشگاه امیرکبیر نیز اظهار کرد: برای چهره ای چون آقای هاشمی این موضوع آشناست. به همین دلیل شاهدیم که ایشان برای حضور در بین قشر دانشگاهی ذره‌ای تردید نمی‌کنند

دفاع علیخانی از حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر

 

شرق پرس: مشاور رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگویی به بیان دیدگاه‌های خود درباره حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر و حواشی آن پرداخت.
 
 

قدرت الله علیخانی در گفت‌وگو با انتخاب گفت: حضور چهره‌هایی چون آیت‌الله هاشمی در چنین محیط‌هایی مسبوق به سابقه است. طبیعی است که چه در زمان انقلاب و چه در سال‌های پس از آن گروه‌ها و نحله‌های انحرافی‌ای وجود داشتند که نزدیکی میان روحانیت آگاه، اصیل و انقلابی را با منافع خود همسو و هم جهت نمی‌دیدند و رویکرد و واکنش آنها نیز چیزی جز تخریب، فحاشی، تهدید و هیاهو نبود.

 

علیخانی درباره واکنش آیت‌الله هاشمی به تهدیدها درباره حضور در دانشگاه امیرکبیر نیز اظهار کرد: برای چهره ای چون آقای هاشمی این موضوع آشناست. به همین دلیل شاهدیم که ایشان برای حضور در بین قشر دانشگاهی ذره‌ای تردید نمی‌کنند و علی‌رغم تهدیدها، نه تنها حضور می‌یابند بلکه خانواده خود را نیز همراه می‌برند، چون بهتر از هر کسی می‌دانند ریشه غوغاسالاری ناشی از ترس و ترس محصول بی‌منطقی است و این گروه‌ها هم همچون اسلاف خود اگر چه در ظاهر، عنوان و مشی متفاوت دارند اما در نهایت به دلیل جدا افتادن از متن مردم و خط اصیل رهبری و انقلاب و از همه مهمتر آلت دست شدن، راه به هیچ جا نخواهند برد.

 

وی تاکید کرد: این دسته با درک درست نیت‌های جاه‌طلبانه و غیرصادقانه محرکان خود علیه چهره‌های دلسوز نظام، بیش از این نگاه‌های مغرضانه داخل و خارج از کشور را به عمیق‌تر شدن اختلافات امیدوار نسازند و در رفتارهای خود سرنوشت ناخوشایند جریان تخریب و هیاهو در مقاطع مختلف انقلاب را مدنظر قرار دهند و از خود بپرسند که چرا علی‌رغم این حجم از حملات به جناب آقای هاشمی هنوز هم جایگاه ویژه ایشان  در دل مردم، رهبری و نظام مستحکم و قابل تامل است و چرا آنها هر روز منزوی‌تر از گذشته می‌شوند؟!