رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ملاقات مهدی هاشمی در زندان گفت: مهدی به من گفت که اینان می‌گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه‌ای را ادامه دهی.

دفتر هاشمی رفسنجانی به تکذیب سخنان ایشان واکنش نشان داد

 

 

 

شرق پرس: دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای نسبت به تکذیب سخنان آیت الله هاشمی در مورد مهدی هاشمی واکنش نشان داد.
 
 
 
به گزارش ایلنا متن این بیانیه به این شرح است:

 
 
در جریان دیدار جمعی از اصحاب رسانه و هنر با آیت الله هاشمی رفسنجانی مورخ ۲۳/۰۴/۹۴ ایشان در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه در مورد پرونده قضایی مهدی هاشمی، به نقل خاطره ای از ملاقات خود با مهدی در زندان اوین پرداخت و گفت: پس از اینکه مهدی با ناتمام گذاردن دکتری خود در آکسفورد، وارد کشور شد و سه ماه توسط زبده‌ترین نیروهای وزارت اطلاعات تحت بازجویی بود، روزی به من خبر دادند که مهدی می‌خواهد شما را ببیند، من هم گفتم که بیاید اما گفتند ایشان نمی‌تواند و اگر می‌خواهید شما باید به ملاقات ایشان بروید.

 
 
 
  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ملاقات مهدی در زندان و اینکه با اصرار ایشان به خاطر پرهیز از شنود، زیر باران در محوطه‌ی پارکینگ قدم می‌زدیم، گفت: مهدی به من گفت که اینان می‌گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه‌ای را ادامه دهی.

 
 
ایشان افزود: خود مهدی به من گفت علی‌رغم اینکه خود چنین میلی ندارم چون می‌دانم جرمی مرتکب نشده‌ام، اما اگر شما و مقام معظم رهبری بخواهید این کار را می‌کنم که من به ایشان گفتم بگذارید با آقا مشورت کنم.
 
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح ملاقات خویش با آیت‌الله خامنه‌ای در این خصوص، گفت: به ایشان عرض کردم که راضی به این نیستم که ایشان تقاضای عفو کند و شما بپذیرید، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می‌گویند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانیان دیگر توجه نمی‌کنند و هم می‌گویند هاشمی در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد.
 
 
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آیت‌الله خامنه‌ای استدلال حرف‌های من را پذیرفتند، گفت: بعد از آن بود که به مهدی خبر دادیم هر طور که خودت می‌دانی، عمل کن و ایشان هم بر این نکته تأکید می‌کرد که چون می‌دانم گناهی نکرده‌ام بگذارید همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده‌ام، بگذارید در همین دنیا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت می‌ترسم.
 
 
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: بگذارید به همین مقدار بسنده کنم و بیشتر نگویم تا پرونده قضایی ایشان سیر خودش را بگذراند، البته خود مهدی و وکلای وی حرف‌های دارند که به موقع خواهند گفت. فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود.
 
 
 
پس از انتشار این مطالب، برخی رسانه های وابسته به نهادهای خاص به دلیل سنگینی این مطالب برای آنان، طبق روال معمول این رسانه ها، با خبرسازی و القائات خبری و قلب وقایع و اخبار، آنهم به نقل از منابع مطلع مجهول الهویه!! در صدد خنثی کردن آثار آن و خدشه وارد کردن به این مطالب و تکذیب آن برآمدند که باید مجدداً و با تاکید اعلام کنیم که اولاً اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی کاملا روشن و مستند به حضور افراد و شاهدان عینی است، ثانیاً ملاقات ایشان با رهبری معظم انقلاب و گفت و گوهای انجام شده در این ملاقات، موضوع ساده ای نیست که این خبرگزاری ها با اخبار خود ساخته و آنهم به نقل از افراد مجهول الهویه!! بخواهند آن راتکذیب کنند.
 
 
 
لذا ضمن تاکید و تصریح مجدد بر صحت و سقم اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی، خبرسازی این خبرگزاری ها با عنوان « پاسخ یک منبع آگاه !! به خاطره هاشمی» را از اساس کذب محض دانسته و آنرا دروغی آشکار و صرفاً خبرسازی و القا سوء برای انحراف افکار عمومی اعلام می کنیم.

رئیس دفتر