نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش ابر در آسمان استان در روز طبیعت، گفت: دمای هوای مازندران در روز سیزده فروردین افزایش می‌یابد.

 

دمای هوای مازندران در روز 13 فروردین افزایش می یابد

به گزارش شرق پرس, مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش ابر در آسمان استان در روز طبیعت، گفت: دمای هوای مازندران در روز سیزده فروردین (۱۳بدر) افزایش می‌یابد.

 

 

نوربخش داداشی امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری اظهار کرد: از شب دوشنبه ۱۰ فروردین ماه امسال با عبور موج کم و بیش ناپایدار از روی نوار شمالی کشور شاهد بارندگی و وزش باد در سطح مازندران بودیم.

 

وی ادامه داد: بیشترین بارش ثبت شده طی این مدت مربوط به شهرهای پل‌سفید ۲۱، کیاسر ۱۴، سیاه‌بیشه ۱۲، نوشهر ۱۲، آلاشت ۱۱ و رامسر ۱۰ میلی‌متر بوده‌ است.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین بیشترین وزش باد طی این مدت مربوط به ارتفاعات سیاه‌بیشه با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت بوده‌ است.

 

داداشی درباره پیش‌بینی هوای مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه امسال آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم آسمان مازندران در اوایل صبح روز پنج‌شنبه ۱۳ فروردین «روز طبیعت» در برخی مناطق ابری تا نیمه‌ابری با احتمال مه صبحگاهی باشد که به‌تدریج از مقدار ابرها کاسته شده و همچنین دمای هوا نیز به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: روز جمعه ۱۴ فروردین ماه امسال آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

 

داداشی ادامه داد: همچنین وضعیت دریای مازندران نیز طی این مدت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.