سفر پیشین محمود عباس به ایران در سال 2012 میلادی صورت گرفت و وی برای شرکت در کنفرانس غیر متعهدها به تهران سفر کرد.

رئیس شکیلات خودگردان فلسطین به ایران می آید

 

 

 

شرق پرس: خبرگزاری شین‌هوا از رام الله گزارش داد : یک مقام ارشد فلسطینی روز دوشنبه اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار است طی دو ماه آینده به ایران سفر کند.

 

 

احمد مجدلانی یکی از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و دستیار محمود عباس به خبرگزاری شین‌هوا گفت با مقامات ایرانی در خصوص ترتیبات برای سفر برنامه ریزی شده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفتگو کرد.

 

 

وی افزود هدف از سفر کنونی هیئت سازمان آزادیبخش فلسطین به ایران، بازیافتن و تصحیح روابط فلسطین با جمهوری اسلامی است.

 

هیئت فلسطینی با مقامات ایرانی توافق کرد کمیته مشترکی را برای همکاری در خصوص مسائل سیاسی، تبادلات تجاری و آموزش تشکیل دهد.

 

روابط بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و ایران با توجه به حمایت این کشور از گروه های نظامی فلسطینی که مخالف این تشکیلات هستند و همچنین مخالفت ایران با صلح با اسرائیل، طی ده سال گذشته کاهش یافت.

 

سفر پیشین محمود عباس به ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی صورت گرفت و وی برای شرکت در کنفرانس غیر متعهدها به تهران سفر کرد.

 

مجدلانی نامه ای را از محمود عباس به مقامات ارشد ایران تسلیم کرد که درباره اوضاع در سرزمین های فلسطینی و حملات بی پایان اسرائیل به فلسطینیان و مکان های مقدس‌شان‌ توضیح داد.

 

مجدلانی همچنین با مقامات ارشد ایران در خصوص اوضاع در سوریه و تلاش های منطقه ای برای پایان دادن به بحران در منطقه گفتگو کرد.

 

محمود عباس آتش بس کامل در سوریه، تشکیل دولت انتقالی وحدت سوری و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف شش ماه را پیشنهاد کرده است.