«هنري راموس آلوپ» رئیس جدید پارلمان ونزوئلا که با داشتن گرایش به تفکرات لیبرال از مخالفان سرسخت حزب حاکم سوسیالیست در این کشور به شمار می آید، دستور خارج کردن تمامی تصاویر مربوط به «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور را از پارلمان صادر کرد.

 

 
 
شرق پرس: رئیس جدید پارلمان ونزوئلا که از مخالفان دولت این کشور به شمار می آید، دستور داد تصاویر مربوط به «هوگو چاوز» و «سیمون بولیوار» از مجلس خارج شود.
 
 
 
 مهر به نقل از یو اِس اِی تودی نوشت:  نمایندگان جدید پارلمان ونزوئلا در اولین هفته از آغاز فعالیت های خود، تصاویر مربوط به رئیس جمهور فقید این کشور را از مجلس خارج کردند.
 
 
 
«هنری راموس آلوپ» رئیس جدید پارلمان ونزوئلا که با داشتن گرایش به تفکرات لیبرال از مخالفان سرسخت حزب حاکم سوسیالیست در این کشور به شمار می آید، دستور خارج کردن تمامی تصاویر مربوط به «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور را از پارلمان صادر کرد.
 
 
 
وی در این باره گفت: این عکس ها را برای همسر و دخترش ببرید. اینجا گورستان نیست!
 
 
 
در دستور هنری راموس آلوپ رئیس جدید پارلمان ونزوئلا همچنین خارج کردن عکس های مربوط به «سیمون بولیوار» که نقش مهمی را در آزاد کردن آمریکای جنوبی از حاکمیت اسپانیا بر عهده داشته است نیز آمده بود.
 
 
 
این در حالیست که در پی پیروزی مخالفان دولت چپ گرای ونزوئلا در انتخابات اخیر که اکثراً با دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور نیز مخالف هستند، آن ها تهدید کرده اند که ظرف ۶ ماه دولت وی را ساقط خواهند کرد.
 
 
 
برخی از مردم و همچنین نمایندگان طرفدار دولت به طرز برخورد ناشایست مخالفان دولت با تصاویر چاوز اعتراض کرده اند.
 
 
 
از سوی دیگر، مادورو نیز قول داده است که از دموکراسی در کشورش به شدت دفاع کند و در مقابل تهدیدات مخالفان عقب نشینی نکند. 
 
 
 
پارلمان ونزوئلا با داشتن دو سوم کل آراء می تواند، قانون اساسی جدیدی برای این کشور تدوین و با استفاده از آن، دولت مادورو را ساقط کند.