معاون وزارت خارجه روسیه با اعلام اینکه حزب الله لبنان و حماس فلسطین را گروههای تروریستی نمی داند افزود؛ حزب الله لبنان افزون بر اینکه در روسیه هیچ اقدام تروریستی انجام نداده است، در نظام سیاسی لبنان هم به عنوان منتخب مردم فعالیت می کند، در پارلمان این کشور نماینده دارد

 

 

شرق پرس: «میخاییل بوگدانف» معاون وزارت خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا گفت: مسکو سازمان های حزب الله لبنان و حماس را تروریستی نمی داند و با آنان روابط دارد.

 

بوگدانف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: حزب الله لبنان افزون بر اینکه در روسیه هیچ اقدام تروریستی انجام نداده است، در نظام سیاسی لبنان هم به عنوان منتخب مردم فعالیت می کند، در پارلمان این کشور نماینده دارد و تعدادی از اعضای کابینه دولت نیز از این جنبش هستند.

 

وی افزود: همین دیدگاه در مورد حماس نیز صادق است در حالی که آمریکایی ها آن را سازمان تروریستی می دانند، اما روسیه بر این باور نیست زیرا این تشکل بخشی از جامعه فلسطین است.

 

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: نمایندگان حماس در مجمع پارلمانی و دولت فلسطین فعالیت انتخاب شده بودند.

 

وی همچنین اعلام کرد که حزب وحدت دموکراتیک کردها در سوریه را نیز تروریستی نمی دانیم.

 

به گزارش ایرنا حماس و حزب الله با فشار رژیم صهیونیستی به علت مقاومت در برابر اشغالگری های این رژیم توسط آمریکا و کشورهای اروپایی در فهرست تروریستی گنجانده شده است.