محسنی‌اژه‌ای در خصوص خبر شایعه دستگیری فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران گفت: در برخی از سایت‌ها که اغلب سایت‌های ضد انقلاب هستند این مطلب را دیدم که کذب محض است و کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند قابل تعقیب هستند و اگر از آنها شکایتی شود قابل پیگیری هستند.

سخنگوی قوه قضائیه: خبر دستگیری فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران کذب است

 

شرق پرس:  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، گفت: کیفرخواست پرونده متهم نفتی صادر و پرونده او به دادگاه ارسال شد.

 
 
 

وی گفت: امیدواریم دادگاه بتواند سریعتر به اتهاماتی که در این پرونده وجود دارد مطابق حق و قانون رسیدگی کند.

 
 
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری از صدور احکام جدید برای برخی از متهمان پرونده فساد سه هزار میلیاردی خبر داد.
 

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: برخی از احکام در پرونده سه هزار میلیاردی در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه دیگری رفت. در این شعبه احکامی صادر شد و دادستان به این احکام اعتراض کرد.

 

وی ادامه داد: بر اساس این اعتراض، پرونده به شعبه دیگری از دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و این شعبه تعدادی از متهمان این پرونده را محکوم کرد.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ بر این اساس غلامحسین نواری از اعضای شرکت گروه ملی فولاد به حبس محکوم شد. عباسعلی احمدی، جعفر دارابی، یارمحمد محمدی، کاوه نژاددهقان، امیر رمضانی طارمی، محمدحسین اوغلی و شیدا مردعلی به ترتیب به دو، پنج، سه، یک، دو و یک سال حبس محکوم شدند.

 

اژه‌ای همچنین گفت که داریوش میشانی‌فر معاون بانک صادرات اهواز به هفت سال حبس و ۱۰ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

 

وی گفت: بهنام بهزادی مدیرعامل شرکت تجارت گستر نیز به سه سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است.

 

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده بیمه توسعه، گفت: در جلسات قبل درباره بیمه و موسسه اعتباری توسعه مطالبی گفته شد. در این رابطه ۱۳۵ نفر از کسانی که به دلیل بدهکاری به بیمه توسعه در زندان بودند، آزاد شدند.

 

بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران کذب است

 

سخنگوی قوه قضائیه خبر بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران را در برخی از سایت‌ها تکذیب کرد.

 

محسنی‌اژه‌ای با بیان این مطلب گفت: در برخی از سایت‌ها که اغلب سایت‌های ضد انقلاب هستند این مطلب را دیدم که کذب محض است و کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند قابل تعقیب هستند و اگر از آنها شکایتی شود قابل پیگیری هستند.

 

وی افزود: این افراد به جامعه خدمت نمی‌کنند و کاری جز تشویش اذهان ندارند و حتی خود رسانه را بی اعتبار می‌کنند.

 

سلب صلاحیت قضایی ۴ نفر از قضات دستگاه قضایی

 

سخنگوی قوه قضاییه از سلب صلاحیت قضایی ۴ نفر از قضات دستگاه قضایی خبر داد.

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: در مدتی که از جلسه قبل تاکنون نشست داشتیم ۴ نفر از قضات متخلف سلب صلاحیت قضایی شدند و پرونده‌ی آنها در دادسرا و محاکم عالی انتظامی قضات رسیدگی شد. ما در سال ۹۳ و ۹۴ قصد داریم در داخل و خارج از قوه قضائیه در موضوع مبارزه با فساد تمرکز کنیم.

 

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به دستگیری ۵ نفر از افرادی که از خانواده‌های متهمان اخاذی می‌کردند، گفت: تعدادی با عناوین جعلی از خانواده‌های متهمان – که در دادگاه پرونده حقوقی و کیفری داشتند- اخاذی می‌کردند که آنها شناسایی و دستگیر شدند. در همین راستا ۵ نفر از آنها دستگیر و در حال بازداشت هستند.

 

وی افزود: خانواده‌ها توجه داشته باشند که این افراد کارشان را حل نمی‌کنند بلکه بر مشکلات آنها می‌افزایند.

 

محسنی‌اژه‌ای درباره‌ی عفو‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری به زندانیان داده می‌شود، گفت:‌ در سال ۹۴ ، ۳۹۳ نفر از زنان که در حبس به سر می‌بردند مشمول عفو شده و از زندان آزاد شدند و بیش از این تعداد نیز مشمول تخفیف قرار گرفته‌اند./تابناک