وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران در هشت سال گذشته همه این تحریم ها را متحمل شده است و ما مواد کافی برای تولید هشت بمب داشتیم و هرگز این کار را نکردیم. ما هشت هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشتیم.

ظریف: می توانستیم 8بمب هسته ای تولید کنیم

 

 

شرق پرس:  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پی بی اس گفت: ما مواد کافی برای تولید هشت بمب داشتیم و هرگز این کار را نکردیم.

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمد جواد ظریف در ادامه گفت: اکنون آنها درباره زمانی که ایران برای ساخت مواد شکاف پذیری لازم برای یک بمب نیاز دارد، صحبت می کنند. این به معنای تولید بمب نیست. اینجا جایی است که جنجال به وجود می آید.

 

وی گفت: ایران در هشت سال گذشته همه این تحریم ها را متحمل شده است و ما مواد کافی برای تولید هشت بمب داشتیم و هرگز این کار را نکردیم. ما هشت هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشتیم.

 

محمد جواد ظریف اضافه کرد: در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، زمانی که آمریکا و جهان تمام فشارهای را بر او وارد کردند، او را اهریمن جلوه دادند، تلاش کردند تهدید امنیتی درباره کشوری به وجود آورند که هرگز تهدیدی علیه هیچ کس نبوده است، هشت سال! هشت هزار کیلوگرم! هشت بمب! اما حتی یک بمب تولید نشد. هیچ کس حتی این بحث را به پیش نکشید.

 

بنابراین گریز (هسته ای) هیستری (احساس نادرست) و جنجال است اما ایران نمی خواهد سلاح هسته ای تولید کند. ما آماده هستیم فضای اعتماد ایجاد کنیم.

 

این کار از طریق اقدامات خاصی که ما آنها را قبول کرده ایم، می تواند انجام شود. این به معنای آن نیست که من گریز(هسته ای) را پذیرفته باشم، زیرا معتقدم گریز هسته ای جنجال است و من معتقدم هیچ کس نباید گریز هسته ای را بپذیرد. مردم باید به واقعیت گوش دهند. مردم باید به علم گوش دهند و به جنجال گوش فرا ندهند.