مدیرکل تعزیرات گفت: آب های استخراج شده در بطری‌ها دارای آلاینده‌های شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین و نیترات بوده است که شرکت های تولید کننده به منظور تصفیه آب معدنی با افزودن کلر به این آب ها، مصرف کننده را گمراه کرده است.

 

 

 

شرق پرس: جواهری از جمع آوری ۳۰ برند آب معدنی آلوده و غیراستاندارد در کشور خبرداد و گفت: سازمان تعزیرات به عنوان آخرین حلقه نظارتی آماده رسیدگی به شکایات است و موارد اینچنینی را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
 
 
 
میزان نوشت:  علیرضا جواهری مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفت وگوی زنده با شبکه خبر با بیان اینکه ۳۰ برند آب معدنی آلوده و غیراستاندارد از سطح کشور جمع آوری شده است، اظهار کرد: برچسب‌هایی که به بطری های آب معدنی زده شده بود باعث گمراهی مصرف کنندگان شده بود.
 
 
 
وی افزود: آب های استخراج شده در بطری‌ها دارای آلاینده‌های شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین و نیترات بوده است که شرکت های تولید کننده به منظور تصفیه آب معدنی با افزودن کلر به این آب ها، مصرف کننده را گمراه کرده است.
 
 
 
جواهری اضافه کرد: در این خصوص چنانچه کارشناسان سازمان غذا و دارو این اقدام را خلاف ضوابط بدانند و و پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل دهند  و به سازمان تعزیرات ارسال کنند؛ این موضوع از مصادیق عدم رعایت فرمول تایید شده در پروانه ساخت به شمار می‌رود.
 
 
 
مدیرکل حقوقی تعزیرات حکومتی همچنین گفت: بر اساس ماده ۳۵ قانون تعزیرات امور بهداشتی و درمانی، این اقدام از مصادیق کم فروشی و گرانفروشی محسوب شده و قابل برخورد نیز است و این اقدام بر اساس ماده ۲۶ سازمان تعزیرات حکومتی از دیگر مراجع قضایی نیز قابل پیگیری است.
 
 
 
وی ادامه داد: سازمان تعزیرات به عنوان آخرین حلقه نظارتی آماده رسیدگی به شکایات است و موارد اینچنینی را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می دهد.