سید هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای عبور از روحانی در انتخابات آینده ندارند و دنبال این هستند که افرادی باصلاحیت مدیرت کشور و مسئولیت‌هایی به عنوان وکیل، وزیر و رییس‌جمهور را برعهده بگیرند و به این کار نداریم که با تابلوی حزب ما باشد و نمونه آن رأی تعیین کننده به جناب آقای روحانی است و دلیلی برای عبور از روحانی وجود ندارد.

هادی خامنه ای: اصلاح طلبان برای عبور از روحانی برنامه ای ندارند

 

 
 
شرق پرس: هادی خامنه‌ای در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در یاسوج افزود: یکی از مسایل اصلی امروز جامعه ما توجه به حساسیت‌های موجود در جهان است که ما به دلایل مختلف از جمله حضور انقلاب اسلامی در متن معادلات جهانی، کانون توجه جهانیان هستیم.
 
 
 
وی با انتقاد از «نادیده گرفتن تلاش‌های غرب برای درگیر نگهداشتن مسلمانان و ایجاد رژیم صهیونیستی» خاطرنشان کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی در مواضع خود اعلام کرده که این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد و همواره بر این مسأله تأکید داشته است.
 
 
 
وی هم‌چنین با اشاره به توافق هسته‌ای در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در این زمینه حرف‌های زیادی گفته می‌شود اما در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی در این خصوص داشته‌ایم. دنیا ما را بعنوان یک طرف مذاکره کننده معتبر شناخت، مورد احترام بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز با این‌که می‌گویند تحریم‌ها هنوز درست برداشته نشده است، اما رفت و آمد گروه‌ها و مسئولان رده بالای کشورهای اروپایی شروع شده که این مسأله یک توفیق است.
 
 
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: مذاکرات در چارچوب و قواعد سیاسی و اصلی پیش رفت و همچون دولت گذشته نبود و نتیجه مذاکرات و توافق هسته‌ای در دولت یازدهم خوب بوده است.
 
 
 
وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور ادامه داد: انتخابات مسأله مهمی است و در این دوره بخاطر این‌که یک دوره هشت ساله بد را پشت سر گذاشتیم اهمیت زیادی دارد. در دوره آینده باید مجلسی تشکیل شود که بتواند با دولت تدبیر و امید همکاری داشته باشد، کارشکنی نکند و با خواست عموم ملت هم‌نفس باشد و باید نمایندگان مجلس برآورنده خواسته‌های ملتی باشد که از آن‌ها رأی می‌گیرند نه این‌که به نام مردم بیایند و با کسانی که دلشان برای آبروی کشور و مصالح کشور نمی‌سوزد هم نفس و همدل باشند.
 
 
 
وی اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان نیز مهم است و اصلاح‌طلبان برای دو انتخابات برنامه‌هایی دارند و شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان انتخابات را همچون سایر مسایل مهم کشور دنبال می‌کند.
 
 
 
خامنه‌ای‌ در ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم نیز اظهار کرد: شرایط و عملکرد دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت گذشته بسیار بهتر، قانونی، معقول و منطقی است و در عرصه سیاست خارجی دولت از مردان کارآمدی استفاده کرد که موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است و امیدواریم که دولت با استفاده از نیروهای مناسب در همه بخش‌ها از جمله آموزشی، فرهنگی، ورزشی، جوانان، اشتغال و اقتصاد بتواند موفق باشد. تاکنون که دولت موفق بوده و انتخابات آتی می‌تواند موثر باشد که اگر دولت افرادی را شایسته دید بتواند از آن‌ها به نحو احسن استفاده و مجلس همکاری کند.
 
 
 
وی اظهارکرد: اختلاف‌افکنی در بین اصلاح‌طلبان قبح است و قابل قبول نیست؛ بخصوص اصلاح‌طلبانی که با مسایل مهم کشور در ارتباط هستند. بار اول نیست که قضیه رد صلاحیت‌ها مطرح می‌شود و اصلاح‌طلبان با آن روبه رو هستند در گذشته نیز بود. اصلاح‌طلبان باید در بین رگه‌های مختلف جامعه از جمله دانشگاه‌ها، اساتید و فرهنگیان آگاهی‌بخشی، روشنگری و زمینه‌سازی کنند و گفت‌وگو راه بیندازند، تا ذهن‌ها آماده شود، بگونه‌ای که امکان فریب دادن مردم وجود نداشته باشد و نتوانند افراد را متهم کنند و دروغ‌هایی را مطرح و برچسب‌هایی را بچسبانند.
 
 
 
وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان ضمن این‌که کار فرهنگی انجام می‌دهند باید پیش‌بینی لازم را برای جایگزینی افرادی که که از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت می‌شوند با حفظ صلاحیت‌های لازم داشته باشند؛ البته در چنین مواقعی از طرفی ممکن است دو نفر اصلاح طلب مثلا در استان‌ها با هم تأیید صلاحت شوند به ضرر اصلاح‌طلبان منجر می‌شود و باید مدیریت و صلاح‌اندیشی شود و یک نفر به نفع دیگری کنار برود.
 
 
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای عبور از روحانی در انتخابات آینده ندارند و دنبال این هستند که افرادی باصلاحیت مدیرت کشور و مسئولیت‌هایی به عنوان وکیل، وزیر و رییس‌جمهور را برعهده بگیرند و به این کار نداریم که با تابلوی حزب ما باشد و نمونه آن رأی تعیین کننده به جناب آقای روحانی است و دلیلی برای عبور از روحانی وجود ندارد.
 
 
 
وی تأکید کرد: اختلاف در بین اصلاح طلبان به آن شدتی که گفته می‌شود، نیست البته برخی‌ها بر طبل اختلاف بین اصلاح طلبان می‌کوبند و صدایش را بیشتر از آن‌چه که هست بلند می‌کنند، تمام کسانی که در این عرصه بعنوان اصلاح‌طلبی می‌شناسیم چیزی بعنوان شورای هماهنگی اصلاحات را قبول دارند و روی آن تأکید می‌کنند.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: در زمینه انتخابات با همکاری تمام احزاب اصلاح‌طلب و افراد صاحب نفوذ اصلاح‌طلب در قالب کمیته انتخابات دنبال ایجاد وحدت اصلاح‌طلبان در سراسر کشور هستند و سعی بر این است که اختلافات از بین برود و نظر دلسوزان و صاحب نظران تأمین شود. مجمع نیروهای خط امام(ره) اصراری بر این‌که کاندیدایی با تابلوی این مجمع باید کاندیدا شود، ندارد، همین که افرادی دارای صلاحیت باشند با تمام قوا پشتیبانی می‌کنیم و از احزاب اصلاح‌طلب می‌خواهم که این مسأله را نیز اعلام کنند.
 
 
 
خامنه‌ای درباره نظارت شورای نگهبان نیز اظهار کرد: همانطور که شورای نگهبان محترم است مردم به عنوان انسان نیز مورد احترام هستند.
 
 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «شعار نه غزه و نه لبنان و جمهوری ایرانی شعار اصلاح‌طلبی نیست»، ادامه داد: در مجمع پیروان خط امام(ره) روی مسأله هم غزه و هم لبنان تأکید داریم و هر دولتی که در کشور روی کار بیاید موظف به کمک به سوریه، غزه و لبنان است که عده‌ای در لباس اصلاح طلبی نظر خودشان را در خصوص سوریه دادند و اشتباه کردند. پاره کردن عکس امام در سال ۸۸ ساختگی بود. چرا صدا و سیما در آن زمان جمعیت گسترده را ندید و این صحنه را کجا دید؟ افراد نشان‌دار وابسته به اصلاحات معتقدند که جمهوری اسلامی موظف به حمایت و کمک فلسطین، غزه، لبنان و یمن است.
 
 
 
به گزارش ایسنا وی معتقد است: مجلس نهم با دولت تدبیر و امید که اعتدالگراست و اصلاح‌طلب هم نیست، همکاری لازم را ندارد.