مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط اکیپ نیروی انتظامی، دامپزشکی و شهرداری برخورد قانونی به عمل می آید، افزود: خودروهایی که اقدام به فروش غیرمجاز دام کنند متوقف و به پارکینگ منتقل می شوند .

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خلیل حقیقی در جلسه ای که بمناسبت در پیش بودن عید قربان با حضور نماینده دامپزشکی، مسوول اداره امور دام و گوسفندداران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان، گفت: برای حفظ سلامت شهروندان، رعایت بهداشت شهری و جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام، تمامی دامداران از فروش دام در میادین شهری، خیابان و اطراف شهر خودداری کنند.

 

حقیقی با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط اکیپ نیروی انتظامی، دامپزشکی و شهرداری برخورد قانونی به عمل می آید، افزود: خودروهایی که اقدام به فروش غیرمجاز دام کنند متوقف و به پارکینگ منتقل می شوند .

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: تمامی دامداران موظف هستند با اطلاع رسانی به صنفی های خود دام ها را به محل عرضه دام که دارای امکانات کافی هستند منتقل و به فروش برسانند.

 

مدیر روابط عمومی دامپزشکی مازندران اعلام کرد: ۵۸ اکیپ ثابت و ۳۰ اکیپ سیاردامپزشکی مازندران با حضور در محل های مشخص شده عرضه دام ، بهداشت و سلامت دامها را نظارت می کنند .

 

علی باکویی ادامه داد : این اکیپ ها متشکل از ۷۲ تن بازرس بهداشتی و ۴۳ تن دامپزشک ازامروز تا روز عید قربان در محل های تعیین شده حضور خواهند داشت و نظارت و بازرسی وضعیت سلامت دامها را کنترل می کنند .

 

مدیر روابط عمومی دامپزشکی مازندران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری ها ، در هر شهریک یا دو محل عرضه دام تعیین شد که مردم می توانند با مراجعه به این مکان ها دام موردنیاز را تهیه نمایند .

 

وی به برخی ویژگی دام های بیمار اشاره کرد و افزود: مردم از خرید دامهایی که لاغری مفرط، تراوش مخاط زرد رنگ از چشم و بینی ، پوست تاول زده ، پشمهای ژولیده و مشکلات گوارشی دارند ، بپرهیزند .