اردوغان در واکنش به نتیجه انتخابات ترکیه ضمن عنوان این مطلب که با اعلام نتایج انتخابات روند جدیدی در ترکیه آغاز شده که برای حفظ ثبات و دست آوردهای دمکراتیک حائز اهمیت فراوانی است از تمامی طرفها خواسته است تا نسبت به نتایج موجود برخورد مسئولانه داشته باشند .

واکنش اردوغان به شکست در انتخابات: ارداه مردم از هرچیزی بالاتر است

 

 

شرق پرس: اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت : اراده و خواست ملت بالاتر از هر چیزی است .

 

 

 

 

 پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ترکیه که با کاهش چشمگیر آرای حزب عدالت وتوسعه همراه بود، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرد : نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ملت ترکیه امکان حاکمیت مطلق به یک حزب را نداده و این موضوع باید از سوی احزاب حاضر در رقابتهای انتخابابی بدقت بررسی و مطالعه شود .

 

 

اردوغان در ادامه بیانیه اش ضمن عنوان این مطلب که با اعلام نتایج انتخابات روند جدیدی در ترکیه آغاز شده که برای حفظ ثبات و دست آوردهای دمکراتیک حائز اهمیت فراوانی است از تمامی طرفها خواسته است تا نسبت به نتایج موجود برخورد مسئولانه داشته باشند .

 

 

در انتخابات پارلمانی روز گذشته به حاکمیت سیزده ساله حزب عدالت وتوسعه پایان داده شد .

 

 

با شمارش بیش از ۹۹ درصد از صندوقهای رآی گیری ؛ حزب عدالت وتوسعه ۴۰ ممیز ۸ دهم درصد ؛ حزب جمهوریخواه خلق ۲۵ درصد ؛ حزب حرکت ملی گرا ۱۶ و ۳ دهم درصد و حزب دمکراتیک خلقها نیز ۱۳ درصد آرای به صندوق ریخته شده را از آن خود کردند .

 

 

 

 

صداوسیما