در این پاسخ آمده است: بر خلاف ادعای نویسندگان مقاله، نمایندگان مجلس ایران متن 150 صفحه‌ای برجام را مطالعه کرده و اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان نیز هر زمان که لازم بوده است توضیحات کامل در خصوص جزئیات موضوع را به نمایندگان مجلس ایران ارائه کرده‌اند

 

 

 

شرق پرس: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد مقاله منتشره در روزنامه نیویورک تایمز که در آن ادعا شده بود اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مفاد برجام و جزئیات مربوط به توافق انجام شده بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در بی خبری به سر می‌برند را بی اساس خواند.

 

در پاسخ ارسالی از سوی حمید بابایی کارشناس مطبوعاتی نمایندگی کشورمان که در شماره روز پنجشنبه این جریده منتشر شد، آمده است: بر خلاف ادعای نویسندگان مقاله، نمایندگان مجلس ایران متن ۱۵۰ صفحه‌ای برجام را مطالعه کرده و اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان نیز هر زمان که لازم بوده است توضیحات کامل در خصوص جزئیات موضوع را به نمایندگان مجلس ایران ارائه کرده‌اند. علاوه بر این در طول بررسی برجام نه تنها گزارشات، مقالات و تحلیل‌های متعددی در رسانه‌های گروهی ایران منتشر شد، بلکه در محافل علمی، دانشگاهی، رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی کشور نیز گفتمان و مباحثات داغی در این باره وجود داشته است. از سوی دیگر عموم مردم ایران علاقمند به موضوع بوده و آن را دنبال کرده‌اند.

 

در ادامه پاسخ منتشره آمده است: کافی است گفته شود که در جمهوری اسلامی ایران مذاکرات هسته‌ای همواره مسئله‌ای ملی بوده و رسیدگی به این موضوع فارغ از رویکرد حزبی دنبال شده و از سویی این پرونده گروگان زیاده خواهی‌های طرف ثالثی نیز نبوده است. در نتیجه، هفته گذشته برجام با ۱۶۱ رای موافق در برابر ۵۹ رای مخالف در مجلس ایران به تصویب رسید و اکنون زمینه اجرای کامل آن فراهم شده است.