سخنگوی وزارت ارشاد در واتکنش به تیتر روزنامه رویش ملت درباره سردار همدانی گفت: اگر نگوییم تعمدی در کار بوده حداقل می توان گفت یک نادانی در کار بوده است که باید مدیرمسئول، سردبیر، هیات تحریریه و شورای تیتر پاسخگو باشند.

واکنش شدید وزارت ارشاد به تیتر روزنامه"رویش ملت" درباره شهادت سردار همدانی

 

 

شرق پرس: سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه تیتر توهین آمیز روزنامه “رویش ملت” درباره سردار رشید اسلام شهید همدانی همه را شگفت زده کرد، گفت: مطمئنا در جلسه دوشنبه هیات نظارت بر مطبوعات، این موضوع بررسی خواهد شد.
 
 
 
 
حسین نوش آبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در خصوص تیتر و نوشته توهین آمیز روزنامه رویش ملت باید در هیات نظارت بر مطبوعات تصمیم گیری شود ، گفت: شنیده ایم که مدیر مسئول این روزنامه امروز عذرخواهی کرده است که این قطعا کافی نیست.
 
 
 
با یک عذرخواهی قابل جبران نیست
 
وی افزود: این تیتر و مطلب درون روزنامه رویش ملت، رفتار سخیف و ناسنجیده ای است که نمی توان آن را خطای رسانه ای دانسته و با یک عذرخواهی قابل جبران نیست.
 
 
 
 باید مدیر مسئول، سردبیر، هیات تحریریه و شورای تیتر پاسخگو باشند
 
نوش آبادی گفت: اگر نگوییم تعمدی در کار بوده حداقل می توان گفت یک نادانی در کار بوده است که باید مدیرمسئول، سردبیر، هیات تحریریه و شورای تیتر پاسخگو باشند.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این سردار جهاد و شهادت با القاب بسیار وزین یاد و او را در زمره استوار آرزومندان جهاد و شهادت معرفی می کنند ؛ اینگونه مطالب آن هم در روزنامه ای که در جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود؛ به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
 
روزنامه رویش ملت امروز به صورت کاملا تعجب آور و توهین آمیز در خصوص شهادت سردار همدانی در سوریه این گونه تیتر یک زد: “سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد”.