محمد رضاخواه عضو کانون صنفی معلمان در گفت و گويي با ايلنا ضمن آرام خواندن اين تجمع از دستگیری برخی معلمان در این تجمع خبر داد.

ورود نیروی انتظامی و پایان تجمع معلمان مقابل مجلس

 

 

 
 

شرق پرس: این تجمع بر اساس فراخوانی در روزهای گذشته برگزار شده بود و طبق روال معمول تجمع های مقابل مجلس، بدون مجوز برگزار شد. این تجمع نهایتا با ورود نیروی انتظامی متفرق شده و پایان یافت.

 
 

در پی این رخداد حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس از تریبون علنی در پایان جلسه امروز از وزیر کشور خواست تا موضوع آموزگاران تجمع کننده را بررسی کند. او از تشکیل کمیته مشترکی با همکاری مجلس و دولت برای پیگیر مسائل مهم فرهنگیان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به نتیجه برسد. وزیر آموزش و پرورش، مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه در این کمیته حضور دارند.

 

نوع ورود نیروی انتظامی به این تجمع سبب شد که علی مطهری نماینده تهران بگوید: «ضروری و معقول نیست که نسبت به این تجمع‌ها حساسیت زیادی نشان داده شود. خصوصا درباره فرهنگیان. حداکثر این است که این ها می‌آیند و حرفشان را می‌زنند و می‌روند».

 

به گفته وی هر تجمعی مادامی که منجر به آشوب، بی‌نظمی و تخریب نشود باید آزاد باشد. اصل ۲۷ قانون اساسی نیز می‌گوید راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و حتی نمی‌گوید که باید مجوز اخذ شود؛ البته بعدا در قوانین عادی گفته شده که باید مجوز گرفته شود.

 

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس با بیان این که حساسیت درباره‌ی تجمع‌ها موجب تشدید موضوع خواهد شد به برخی بازداشت‌ها در این تجمع اشاره و خاطر نشان کرد:‌ البته من از اتهامات اینها خبر ندارم، اما اگر صرفا هدف از تجمع اظهار نظر باشد، برخورد با آن کار درستی نیست. مجلس باید وارد این موضوعات شود اما متاسفانه کمتر وارد می‌شود. البته تذکر امروز آقای ابوترابی‌تذکر خوبی بود که شاید باعث پیگیری موضوع شود.

 

گفتنی است سیدحسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تا کنون موضعی در خصوص این تجمع و نحوه برخورد با آن نشان نداده است.

 

محمد رضاخواه عضو کانون صنفی معلمان در گفت و گویی با ایلنا ضمن آرام خواندن این تجمع از دستگیری برخی معلمان در این تجمع خبر داد.

 

 
 
 
 
 
 
خبرانلاین