در پیام تشکر صالحی برای لاریجانی و نمایندگان مجلس آمده است: برخود واجب می­‌دانم تا به نمایندگی از خانواده بزرگ و افتخار آفرین صنعت هسته­‌ای از همراهی و همگامی همدلانه نمایندگان خانه ملّت به ویژه اعضای محترم کمیسیون برجام سپاسگزاری نمایم.

پیام تشکر علی اکبر صالحی از نمایندگان مجلس و علی لاریجانی

 

 

شرق پرس: رییس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی از تلاش و پیگیری دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیشبرد پرونده هسته‌ای و مدیریت بررسی برجام در مجلس و همچنین از همدلی و همراهی نمایندگان خانه ملت به‌ویژه اعضای کمیسیون برجام در به تصویب رسیدن آن قدردانی کرد.

 

متن کامل پیام علی اکبر صالحی بدین شرح است:

 

جناب آقای دکتر لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیّت،

با احترام، اکنون که در پرتو الطاف الهی، ارشادات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تدابیر ریاست محترم جمهوری و نیز به یمن همّت و حمیّت سایر خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی به ویژه حضرت‌عالی، زمینه مناسب برای پایان بخشیدن به بحرانِ ساختگی هسته­‌ای فراهم آمده است، به حکم وظیفه اسلامی و انسانی، بر خود فرض می­‌دانم تا از تلاش‌های صادقانه دست­ اندرکاران این اقدام مبارک قدردانی نمایم.

کسانی که با ابعاد و زوایای پرونده هسته­‌ای کشورمان و سیر تحوّلات آن آشنایی دارند، نیک می دانند که جنابعالی طیّ پانزده سال گذشته در مقام مدیری توانمند و مشاوری بصیر، تمام توش و توان خود را در مسیر عبور پیروزمندانه ایران اسلامی از این گذرگاه تاریخی به کار گرفته و نقشی ماندگار از خود به یادگار نهاده­‌اید. بدون تردید در صفحات تاریخ معاصر ایران درج خواهد شد که جنابعالی در کلّ فرآیند مذاکرات هسته­‌ای و به سرانجام رساندن آن نقش مؤثری بر عهده داشته‌اید.

تدابیر خردمندانه جنابعالی در مقام دبیر شورایعالی امنیت ملّی و حلّ و فصل بسیاری از موضوعات مورد اختلاف در قالب بحث “مدالیته” و همچنین ارائه دیدگاه‌های راهگشا از سوی آن برادر گرانقدر در فرآیند مذاکرات محرمانه با ایالات متحده آمریکا در دولت‌های دهم و یازدهم و نیز در جریان مذاکرات چالش‌برانگیز و نفس‌گیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ از حافظه تاریخی ملّت ایران زدوده نخواهد شد.

اینجانب همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را نسبت به مدیریت شایسته جنابعالی در جریان بررسی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به حضورتان اعلام می نمایم.

افزون براین، برخود واجب می­‌دانم تا به نمایندگی از خانواده بزرگ و افتخار آفرین صنعت هسته­‌ای از همراهی و همگامی همدلانه نمایندگان خانه ملّت به ویژه اعضای محترم کمیسیون برجام سپاسگزاری نمایم.

امید است در سایه اتّحاد و انسجام اسلامی و همدلی و همزبانی ملّی، بیش از پیش بر مسیر تحقّق اهداف بلند نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران توفیق یابیم.

دوام سلامتی و مزید توفیقات جنابعالی و همکاران گرامی را از درگاه ایزد متعال مسئلت می نمایم.

علی اکبر صالحی

 

 

 

 

ایسنا