میدویدیف نخست وزیر روسیه درباره خطر وقوع جنگ جهانی جدید در صورت حمله زمینی خارجی به سوریه هشدار داد.

نخست وزیر روسیه: حمله زمینی به سوریه جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

 

شرق پرس: “دیمیتری میدویدویف”، نخست وزیر روسیه که نماینده این کشور برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ است در گفتگو با “هندلز بلات” آلمان درباره وقوع جنگ جهانی سوم در سایه بحران سوریه هشدار داد.

 

وی به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه درباره عملیات نیروهای زمینی عربی هشدار داد و گفت: مذاکرات بهتر از ایجاد یک جنگ جهانی جدید است.

 

نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همه طرف‌ها باید مجبور به نشستن بر سر میز مذاکره شوند به جای اینکه یک جنگ جهانی جدید را به راه بیاندازند.

 

عربستان سعودی و امارات عربی متحده اخیرا درباره اعزام نیروهای زمینی به سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

میدویدیف در این باره اظهار داشت که آمریکایی‌ها و شرکای عربی ما باید به خوبی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که آیا آنها یک جنگ دائمی را می خواهند. یک پیروزی سریع در چنین جنگی ممکن نیست.

 

به گفته نخست وزیر سوریه، چنین امری غیرممکن است بخصوص در جهان عرب که همه در برابر هم مبارزه می کنند. به جای آن باید آمریکا و روسیه فشار روی همه احزاب جنگی ایجاد کنند برای اینکه یک راه حل مذاکرات در سوریه به دست آید.

 

میدویدیف همچنین انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان مرکل وارد کرده و از اروپا درخواست کرد که به تحریم‌ها علیه مسکو پایان دهد./تسنیم