زیباکلام با طبیعی دانستن دیدار ظریف و اوباما افزود: پیش بینی من این است که سال آینده این ملاقات مبدل به دیدار آقای دکتر روحانی و رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

 

 

شرق پرس: صادق زیباکلام در خصوص ملاقات کوتاه ظریف و اوباما  گفت: این امری کاملا اجتناب ناپذیر است که دیر یا زود باید اتفاق می افتاد و پیش بینی من این است که سال آینده این ملاقات مبدل به دیدار آقای دکتر روحانی و رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

 

 
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با تیک اظهار داشت: جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو همانطور که با توافق وین و برجام مخالف بودند طبیعی است که هر دیدگاه و رفتاری که تنش زدایی را کاهش دهد را محکوم می کنند.

 

 
وی افزود: آقای ظریف! شما باید از کاری که کردید دفاع کنید، عمل شما در جهت منافع ملی است و باید به آن  افتخار کنید، بدانید یک ملت پشت شما هستند و از شما حمایت میکنند. مردم به آقای دکتر روحانی و شما رأی داده اند که عملکرد غلط دوره قبل به توسط شما اصلاح شود.

 

 
زیباکلام تصریح کرد: آنهایی که نیاز به رفع و رجوع دارند همان کسانی هستند که منافع ملی را فدای اهداف گروهی خود کرده اند و میخواهند این دیدگاه ها را به جلو ببرند.

 

 
صادق زیبا کلام گفت: من ضمن تقدیر از عملکرد آقای ظریف به ایشان یادآور میشوم که شما نیازی نیست که از این کار دفاع کنید شما کافی است در رسانه ها ، در مجلس و حتی در نماز جمعه حضور پیدا کرده و این را بیان کنید که بدیهی است که روابط ما باید با همه کشورها بر اساس منافع متقابل، برقرار باشد.