نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با 149 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

کلیات استانی شدن انتخابات مجلس تصویب شد

 

 

شرق پرس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس مقرر کردند که این طرح برای بررسی و رفع اشکالات به کمیسیون شوراها ارجاع شود و در نهایت به صورت دو شوری در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با ۱۴۹ رای موافق، ۶۹ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

 

 

در جریان بررسی کلیات این طرح، مهدی دواتگری، شکرخدا موسوی و سیدمحمدسادات ابراهیمی به عنوان مخالف و علی مطهری، حسین گروسی و محمدعلی مقیمی به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند.

 

 

همچنین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور نیز اعلام کرد که این طرح امروز در جلسه دولت مطرح شد و دولت با آن مخالفت کرده است.

 

 

بعد از تصویب کلیات، رییس مجلس گفت که یکسری نکات را معاونت قوانین در مورد این طرح مطرح کرده است که این موارد در اخطارهای نمایندگان نیز مورد اشاره قرار گرفت از این رو اگر نمایندگان موافق باشند این طرح مجددا به کمیسیون شوراها برای اصلاح این موارد ارجاع داده می‌شود.

 

 

وی افزود: ما از کمیسیون شوراها می‌خواهیم که ظرف دو هفته این موارد و ابهامات را بررسی و مجددا به مجلس ارائه دهد ما نیز سریع این طرح را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم.

 

 

رییس مجلس تاکید کرد که کمیسیون شوراها با سرعت مجددا این طرح را بررسی کند و اظهارات نمایندگان و نظرات دولت را در رفع ابهامات لحاظ کند.

 

 

بر این اساس نمایندگان با ۱۴۴ رای موافق، ۷۳ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شود و در نهایت به صورت دو شوری در مجلس مورد بررسی قرار گیرد./ایسنا