قربانی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک دندان‌پزشکی در میاندورود اظهار کرد: این کلینیک با دو شیفت کاری و با تعرفه دولتی برای دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات دندان‌پزشکی در شهرستان میاندورود راه‌اندازی شده است.

کلینیک دندانپزشکی میاندورود راه اندازی شد

 

به گزارش شرق پرس محمد قربانی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان میاندورود، اظهار کرد: اقدامات دو سال گذشته با هدف تمرکززدایی و ارائه خدمات عادلانه سلامت صورت گرفته است و به لطف خدا همچنان ادامه دارد.

 

 

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما برای انتخاب کارشناسان مسئول مجرب، انجام مراحل انتقال و انتصاب، حفظ سرمایه انسانی همچنین تشکیل و فعال کردن مجمع خیران سلامت در این شهرستان بوده است.

 

 

 

مدیر بهداشت و درمان میاندورود که دو سال از فعالیت او در این شهرستان می‌گذرد با اشاره به تجهیز مرکز خدمات شبانه‌روزی میاندورود، گفت: تجهیز این مرکز به دستگاه‌های مدرن و جدید برای ارائه خدمات درمانی و تجهیزات اداری کارکنان و همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص پزشکی مجهز با انجام آزمایشات کامل با تعرفه دولتی و احداث آزمایشگاه رفرانس (مرجع) و پیگیری برای تجهیز آن از جمله کارهایی بود که در دو سال گذشته در بخش بهداشت و درمان میاندورود انجام شده است.

 

 

این مسئول ادامه داد: تأمین‌کننده واکسن شهرستان (واحد زنجیره سرما)، احداث پایگاه بهداشتی شهری سورک و پیگیری برای تجهیز آن و تأسیس مرکز درمان شبانه‌روزی پیشگیری هاری و واکسیناسیون سربازان از موارد مهمی بود که با توجه به نیاز شهرستان میاندورود فراهم شده است.

 

 

قربانی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک دندان‌پزشکی در میاندورود اظهار کرد: این کلینیک با دو شیفت کاری و با تعرفه دولتی برای دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات دندان‌پزشکی در شهرستان میاندورود راه‌اندازی شده است.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود تصریح کرد: تأمین نیروی انسانی و تجهیز رادیولوژی و اورژانس راه «ولوجا» در بخش گهرباران نیز از مهم‌ترین خدمات نظام سلامت در میاندورود بوده است.

 

 

قربانی گفت: انجام تفاهم‌نامه با داروخانه‌های خصوصی برای تأمین نیاز دارویی مردم و توزیع دارو به روستاهای دور و نزدیک، تجهیز مرکز شبانه‌روزی به داروخانه و ارائه دارو پس از نیمه‌شب و ایام تعطیل همچنین راه‌اندازی خدمات پزشکی سلامت و پرستاری شبانه‌روزی از دیگر فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان بوده است.

 

 

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای مشاوره روانشناسی، تغذیه، ازدواج، زایمان و راه‌اندازی سالن آموزشی از دیگر اقدامات موثر و مفیدی بوده که در میاندورود انجام شده است.

 

 

عضو شورای اداری شهرستان میاندورود با بیان اینکه پروژه مرکز بهداشتی درمانی روستای «طبقده» در بخش گهرباران با پیشرفت ۳۰ درصدی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: بخش گهرباران از مناطق محرومی است که نیاز زیادی به مرکز بهداشتی درمانی داشت، لذا پروژه احداث مرکز بهداشتی و درمانی طبقده آغاز و اکنون با پیشرفت ۳۰ درصدی همراه است.

 

 

وی گفت: شروع پروژه مراکز بهداشتی درمانی روستاهای «اسرم» و «زیدسفلی» نیز با اهدای زمین اهدایی از جانب خیران، در دست انجام است.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود اظهار کرد: تشخیص رایگان دیابت و فشار خون جمعیت بالای ۳۰ سال، واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا به صورت واکسن پنتاوالان به برنامه روتین واکسیناسیون، ارائه خدمات درمانی رایگان در منزل به بیماران معلول و مراقبت تا بهبودی کامل، از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان میاندورود در دو سال گذشته است.

 

 

این مسئول با بیان اینکه نظارت مستقیم بر همه مراکز و کنترل تخلفات در دستور کار است، افزود: نظارت مستقیم بر مطب، درمانگاه، داروخانه، مراکز درمان اعتیاد با متادون، کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی، بازرسی‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای از اماکن و کارگاه‌ها، به صورت مستمر انجام می‌شود.

 

 

قربانی ادامه داد: تقویت نظم و انضباط اداری در مراکز و خانه‌های بهداشت، ایجاد امکانات رفاهی برای رفت و آمد کارکنان، تأمین سالن ورزشی و صندوق اعتباری و اعطای وام و همکاری پزشکان با ستاد نماز جمعه از دیگر فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود در دو سال اخیر است.

 

 

وی در پایان گفت: طرح ویزیت رایگان نمازگزاران،انجام نیازسنجی آموزشی و ارائه آموزش‌های سلامت به جمعیت هدف و اشتغال‌زایی برای تعدادی از جوانان بومی در سطح شبکه مبتنی بر مجوزهای بخش خصوصی صادره از دانشگاه و تعامل سازنده و سلامت‌محور با ادارات شهرستان از دیگر عملکردهای نظام سلامت در دو سال گذشته در میاندورود بوده است.