کنفرانس امنیتی مونیخ هر ساله در مونیخ برگزار می‌شود ولی با توجه به ناامنی منطقه و مسائل پیش رو قرار شده است که اجلاس منطقه‌ای در این چارچوب با همکاری دفتر مطالعات وزارت خارجه و کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران برگزار شود.

 

 

شرق پرس: کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه با حضور وزرای خارجه برخی از کشورهای اروپایی و منطقه خاورمیانه در تهران برگزار خواهد شد.

 

محمد آهنی امینه، دبیر ایرانی این کنفرانس در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: کنفرانس امنیتی مونیخ هر ساله در مونیخ برگزار می‌شود ولی با توجه به ناامنی منطقه و مسائل پیش رو قرار شده است که اجلاس منطقه‌ای در این چارچوب با همکاری دفتر مطالعات وزارت خارجه و کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه در این کنفرانس وزیر خارجه آلمان و تعدادی مقامات اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت، گفت: برخی از وزرای کشورهای منطقه نیز از جمله وزیر خارجه لبنان برای شرکت در این اجلاس به تهران سفر خواهند کرد.

 

آهنی امینه تصریح کرد: این کنفرانس یک روزه خواهد بود و در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار می‌شود. از ایران نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در این کنفرانس حضور خواهد داشت.