حسان علیخانی به عنوان آخرین سوال پرسید که :«آیا یک درصد امکان دارد که شما دوباره پس از دوبازی به ایران بازگردید؟» و جواب گرفت:« من حتما به ایران برمی گردم اما آینده در دست خداست» این جملات تایید کاملی بود بر ادعای باقی ماندن کی روش در تیم ملی ایران

 

کی روش در برنامه تحویل سال: به ایران بر می گردم

شرق پرس: سرمربی تیم ملی ایران کارلوس کی روش در برنامه ویژه تحویل سال نو حاضر شد و با احسان علیخانی گفت و گو کرد. مردپرتغالی که خبر جدایی اش از تیم ملی توسط رییس فدراسیون فوتبال منتشر شده بود با حضور در ویژه برنامه سال نو جدایی اش را تایید کرد

 

کارلوس کی روش در مورد خبر منتشرشده گفت :« این خبر صحت دارد و من مطمئن هستم که این تصمیم بهترین تصمیم برای من و فوتبال ایران خواهد بود و امیدوارم که فوتبال ایران در اینده به همه آرزوهایش برسد و در مسیری که قرار گرفته پیشرفت کند.»سرمربی تیم ملی که حزن انگیز صحبت می کرد در مورد جام جهانی هم صحبت کرد:« وقت آن رسیده که فوتبال ایران و برنامه هایش متحول شود و این بهترین مسیر برایش خواهد بود و من آرزوی بهترین ها را برای ایران دارم و امیدوارم در ۲۰۱۸ تیم ملی شما را در جام جهانی ببینم »

 

 

احسان علیخانی مجری برنامه ویژه سال تحویل تلاش زیادی می کرد که از سرمربی تیم ملی حرف بیشتر و توضیحات کامل تری در این مورد بشنود و به همین دلیل از افراد حاضر در استادیو خواست که کی روش را تشویق کنند.بعد از تشویق ادامه دار سرمربی تیم ملی ، مجری از کی روش پرسید:« با این محبوبیت باز هم می خواهید ایران را ترک کنید» و جواب گرفت:« من به تنهایی در این تصمیم نقش ندارم و عوامل دیگری هم وجود دارد»

 

 

سرمربی تیم ملی البته به هیچ وجه از جدایی و استعفا ازتیم ملی صحبت نکرد. او در تمام مدت مصاحبه به صورت کامل به ادای کلمات دقت می کرد تا در آینده از نظرحقوقی دچار مشکل نشود و این می تواند نکته ای باشد که نشان دهد جدایی او از تیم ملی ایران به این سادگی ها نخواهد بود. کی روش نگفت تیم ملی ایران را ترک می کند و فقط گفت که این «تصمیم» بهترین راه برای ادامه مسیر فوتبال ایران است. عدم عنوان کردن کلمه استعفا از تیم ملی نشان می دهد که حتی اگر کی روش از تیم ملی ایران جدا شود حتما مسیری کاملا حقوقی و پر حاشیه خواهد داشت.

 

 

با این همه به نظر می رسد مسیر ماندن او به عنوان سرمربی در تیم ملی ایران محتمل ترین مسیر باشد. هرچند کفاشیان از استعفای او گفته و کی روش هم جدایی اش را تایید کرده است اما هر دوطرف به خوبی می دانند که با این شکل نمی توانند به پایان برسند. مهمترین نکته در حال حاضر استفاده ازسردار آزمون و علی رضا جهانبخش در روزهای آینده است. اینکه تیم ملی امید از آنها استفاده می کند یا تیم ملی بزرگسالان .

 

 

کی روش اگر بخواهد از تیم ملی جدا شود و استعفا بدهد باید ۵۰۰هزار دلار غرامت بدهد و فدراسیون فوتبال ایران هم برای جدایی به صورت اخراج باید ۱.۵ میلیون دلار بدهد. کی روش اگر پیشنهاد خوبی داشته باشد و ایران جایگزین خوبی ، حتما به سمت جدایی خواهند رفت اتفاقی که فعلا بعید به نظرمی رسد. حاشیه های به وجود آمده فعلا دور و بر ماجرای دوبازیکن می چرخد باید دید که فدراسیون فوتبال در نهایت پیروز خواهد شد یا کارلوس کی روش .

 

کی روش در لحظات پایانی برنامه سال نو به بازگشتش به ایران تاکید کرد . احسان علیخانی به عنوان آخرین سوال پرسید که :«آیا یک درصد امکان دارد که شما دوباره پس از دوبازی به ایران بازگردید؟» و جواب گرفت:« من حتما به ایران برمی گردم اما آینده در دست خداست» این جملات تایید کاملی بود بر ادعای باقی ماندن کی روش در تیم ملی ایران. فقط باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد ، بازیکنان نامبرده در کدام تیم ملی بازی می کنند و کدام یک از طرفین حرف از اخراح یا استعفا خواهد زد و زیر بار پرداخت غرامت سنگین می رود./عصرایران