رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به تأمين امنيت زائران که با پاب پياده براي تجمع ميليوني و مراسم اربعين به کربلاي معلي سفر مي کنند، گفت: تامين امنيت زائران به عهده عراقي هاست.البته ما مشاوره هاي لازم را ارائه کرده ايم و عراقي‌ها نيز با تجهيزات امنيتي و گشت‌هاي هوايي و زميني و نامحسوس ، امنيت اين ايام را برقرار مي‌کنند .

 

 

شرق پرس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تامین امنیت زائران به عهده عراقی هاست و از یک لشگر نیروهای مردمی که ساماندهی شده و آموزش دیده اند نیز برای کمک به نیروهای سازمانی عراقی در راستای تأمین امنیت استفاده شده است.

 

مهندس حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و رئیس ستاد اربعین با اشاره به اینکه امسال برای کنگره عظیم اربعین پیش بینی اعزام دو میلیون نفر زائر ایرانی را داریم اظهار داشت: در این ایام نیازمند مراقبت های امنیتی بیشتری هستیم و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

 

وی با اشاره به تأمین امنیت زائران که با پاب پیاده برای تجمع میلیونی و مراسم اربعین به کربلای معلی سفر می کنند، گفت: تامین امنیت زائران به عهده عراقی هاست.البته ما مشاوره های لازم را ارائه کرده ایم و عراقی‌ها نیز با تجهیزات امنیتی و گشت‌های هوایی و زمینی و نامحسوس ، امنیت این ایام را برقرار می‌کنند .

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود:بر این اساس مسیرهای اصلی از امنیت کامل برخوردارند و از طرفی  از نیروهای مردمی نیز برای تامین امنیت بیشتر استفاده شده است.

 

پلارک اظهار کرد:از یک لشگر نیروهای مردمی  که ساماندهی شده و آموزش دیده اند برای کمک به نیروهای سازمانی عراقی نیز در راستای تأمین امنیت استفاده شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین درباره رفع مشکلات ترافیکی و تصادفات احتمالی در مسیرها نیز تصریح کرد:واحد تصادفات با داشتن بیش از ۱۰ اکیپ با مسئولیت سپاه در این زمینه فعال خواهد بود و با استقرار در محل های تعیین شده تلاش خواهند کرد تا مشکلی در مسیرها پیش نیاید .

 

پلارک افزود: همچنین کمیته‌ای نیز تحت عنوان بهداشت و درمان در ستاد اربعین ۹۴ با مسئولیت وزارت بهداشت و هلال‌احمر داریم که اکیپ‌هایی در مسیر راهپیمایی و نقاط مرزی دارند که وظیفه امدادرسانی به زائران دارند./آریا