تزریق واکسن پنجگانه پنتاوالان به نوزادان و کودکان با برگزاری آیینی در مرکز بهداشت شهر سورک مرکز میاندرود آغاز شد.

 

vaksannn

تزریق واکسن پنجگانه پنتاوالان به نوزادان و کودکان با برگزاری آیینی در مرکز بهداشت شهر سورک مرکز میاندرود آغاز شد.

 

به گزارش شرق پرس، فرماندار میاندرود در این آیین سلامت و امنیت را دو مقوله با اهمیت در جامعه دانست و گفت: سلامت جامعه لازمه رشد و پیشرفت می باشد.

 

وی با اشاره به توجه دولت به بخش سلامت افزود: عملکرد دولت یازدهم در این زمینه بسیار ستودنی است چرا که گامهای بلندی را برای سلامت مردم جامعه برداشته است.

 

امام جمعه موقت میاندرود نیز در این آیین به اهمیت بهداشت از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: آنچه که از آیات و روایات استنباط می شود بحث پیشگیری در بیماریهاست چرا که در این صورت هم بیماری و هم هزنه درمان کاهش می یابد.

 

حجت الاسلام سید جعفر علوی یکی از برکات وجودی دولت تدبیر و امید را اهمیت به بخش سلامت و بهداشت جامعه دانست و افزود: امروز دولت تدبیر و امید موفقیتهای خوبی در عرصه سلامت جامعه داشته و جایگاه جهانی بهداشت و درمان کشورمان یک جایگاه بسیار زیبنده ای است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندرود در مورد واکسن پنتاوالان گفت: در این واکسن، پنج بیماری با یک تزریق کنترل می شود که درگذشته برای هریک بصورت جداگانه واکسن تزریق می شد.

 

دکتر محمد قربانی با بیان اینکه این واکسن کنترل کننده بیماریهای دیفتیری، سیاه سرفه ، کزاز، هپاتیت Bو هموفیلوس آنفولانزای تیپ B است افزود: واکسن پنتاوالان در دوران ۲، ۴ و ۶ ماهگی به نوزادان تزریق می شود.

در این آیین به صورت نمادین به پنج نوزاد واکسن پنتاوالان تزریق شد.