معصومه ابتکار در مصاحبه با بی بی سی با تاکید بر این که ایران حق دارد از خود دفاع کند، تصریح کرد ایران قصد ندارد بر منطقه مسلط شود اما «لازم است در منطقه‌ای که این همه پایگاه نظامی آمریکا در آن هست از خود دفاع کند.»

آنچه که معصومعه ابتکار در مصاحبه با بی بی سی گفت

 

 

شرق پرس: معاون رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با بی‌بی‌سی با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای گفت تهران خواستار همکاری با سایر قدرت‌ها در خاورمیانه برای ایجاد صلح است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه با این شبکه گفته است تهران برای «برقراری دیالوگ» با عربستان از طریق کانال های دیپلماتیک، تلاش کرده است.

 

ابتکار گفت: «ما مجبوریم جنگ در یمن را که درحال ویرانی کامل این کشور است، حل کنیم.»

 

ابتکار همچنین بر لزوم همکاری کشورهای منطقه ای برای مقابله با افراط گرایی تاکید و ابراز امیدواری کرد «بتوانیم اعتماد کاری لازم با کشورهای مختلف منطقه را برای رویارویی با افراط گرایی، تروریسم و علیه داعش که یک پدیده وحشتناک است، ایجاد کنیم.”

 

ابتکار همچنین با اشاره به جمع بندی مذاکرات اخیرهسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: تهران خواستار همکاری با سایر قدرت ها در خاورمیانه برای پیشبرد صلح است.

 

ابتکار گفت توافق اخیر وین گامی به جلو برای همه جهان است، «این به معنی عصری جدید در همکاری با جهان در ابعاد مختلف تجاری و تبادل فرهنگی است. به این معنی است که ایران نقشی برجسته تر در این بخش جهان بازی خواهد کرد.»

 

ابتکار با تاکید بر این که ایران حق دارد از خود دفاع کند، تصریح کرد ایران قصد ندارد بر منطقه مسلط شود اما «لازم است در منطقه‌ای که این همه پایگاه نظامی آمریکا در آن هست از خود دفاع کند.»

 

ابتکار تاکید کرد ایران از حمایت از کشورهایی که «با سیاست های رژیم صهیونیستی تهدید می شوند»، دست نخواهد کشید.

 

بی بی سی می گوید این مصاحبه را کیم غطاس، خبرنگار این شبکه که به ایران رفته بود، با خانم ابتکار انجام داده است.