معصومه ابتکار ظهر سه شنبه در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف دولت ایجاد فضای آرام و امن در کشور است اما متاسفانه برخی بنا را از ابتدا بر مخالفت با دولت و همراهی با مخالفان گذاشتند و برخورد نامناسب با علی مطهری نیز از همین دست رفتار ها است.

 

ابتکار: برخی بنا را بر مخالفت و همراهی با مخالفان دولت گذشته اند

شرق پرس:  معصومه ابتکار ظهر سه شنبه در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف دولت ایجاد فضای آرام و امن در کشور است اما متاسفانه برخی بنا را از ابتدا بر مخالفت با دولت و همراهی با مخالفان گذاشتند و برخورد نامناسب با علی مطهری نیز از همین دست رفتار ها است.
 

وی افزود: افرادی که خارج از قوانین و مقررات با افراد برخورد می کنند نباید نام مقدس حزب اللهی بر آنان گذاشت زیرا حزب الله تابع مقررات قانون و شرع است.

 

وی افزود: اگر ما در کشور به دنبال شرایط سالم اجتماعی هستیم باید برای نقد و اعتراضات حتی درباره سیاست ها فضا را فراهم کنیم  البته مشروط به قانون و در چارچوب های معین و افرادی که خارج از این محدوده بخواهند ورود پیدا کرده و شخصا با قضایا برخورد کنند به طور حتم رفتار آنها مورد قبول دولت  و سایر قوا نیست.

 

وی تاکید کرد: همدلی و همزبانی به این معنا نیست که نقد وجود نداشته باشد بلکه معنای اصلی این است که تخریب و تهمت ریشه کن شود.

 

وی افزود: دکتر روحانی اخیرا اعلام کردند عده ای در کشور به صورت جدی در حال برنامه ریزی هستند که دولت را ناکارآمد جلوه دهند لذا در این شرایط وظیفه اصلی ما است که از دولت حمایت کنیم.

 

بنزین عرضه شده در مشهد استاندارد است

ابتکار همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به گفته مسئولان خراسان رضوی توزیع بنزین یورو ۴  در مشهد نداریم پاسخ داد: مسئولان محیط زیست استان چنین چیزی نمی گویند بلکه اعتقاد دارند شاید هنوز در بعضی جایگاه ها چرخه توزیع بنزین یورو ۴ تکمیل نشده است.

 

وی افزود: مطابق با سنجش هایی که سازمان محیط زیست از جایگاه ها انجام شده است در کلان شهرها به ترتیبی که اعلام شده به ویژه در مشهد مقدس بنزین یورو ۴ توزیع می شود.

 

شورای عالی محیط زیست کشور جان گرفت

رئیس سازمان محیط زیست همچنین بیان کرد: دولت یازدهم برخلاف دولت قبل که شورای عالی محیط زیست را منحل کرد این شورا را که عالی ترین نهاد اجرایی و مربوط به محیط زیست است احیا کرد و جان تازه ای به آن بخشید.

 

وی افزود: تاکنون دو جلسه در شورای عالی محیط زیست تشکیل شده و علاوه بر این با ساز و کارهای اجرایی و هماهنگی بین بخشی مثل کارگروه آلودگی هوا، کارگروه ملی و استانی آلودگی هوا در تک تک استان ها، اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا و برنامه های متعدد دیگر در دستور کار دولت قرار دارد.

 

وی گفت:  رئیس جمهور پیش از شروع ریاستش در دولت برای محیط زیست برنامه داشت و با این برنامه و کار مطالعاتی که از قبل انجام شده بود دولت دستور کار مشخصی داشت.

 

وی افزود: دولت در اولین جلسه ای که تشکیل داد مطابق با عهد و پیمانی که در سوگند هیئت دولت مبنی بر حفاظت از محیط زیست گنجانده شده بود برای نجات دریاچه ارومیه، مصوبه داد.

 

همه در حفظ محیط زیست سهیم هستند

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی برتدابیر  سازمان محیط زیست در ایام نوروز نیز گفت: در حال حاضر حفاظت محیط زیست، جلوگیری از آلودگی ها، جلوگیری از تخریب ها برای مردم جزو مهم ترین مسائل و در دستور کار این سازمان است.

 

ابتکار با اشاره به اینکه عید نوروز عید نو شدن طبیعت است و زمینه برای بهره مندی وافر از طبیعت فراهم می شود گفت: تمامی اقشار جامعه موظفند از این نعمات خدادای قدردانی کنند و این وظیفه محدود  به مکان یا فرد خاصی نمی شود و حتی کودکان نیز باید در حفظ طبیعت سهیم شوند.

 

وی بیان کرد: در همین راستا تدابیر سازمان حفاظ محیط زیست بر فرهنگی و آموزش محور است.

 

ابتکار با بیان اینکه باید به فرهنگ مردم در حوزه حفاظت از محیط زیست توجه شود ادامه داد: متاسفانه برخی افراد برای راحتی خود حاضر به آتش‌سوزی جنگل می‌شوند که این بی توجهی ها به دلیل خلاء های فرهنگی است.
مهر