منصور هادی رییس جمهور مخلوع فراری یمن که ماه گذشته از بیم حملات حوثی ها به شهر عدن از این کشور گریخته و به عربستان پناه برده است با نگارش سر مقاله روز دوشنبه نیویورک تایمز با حمله به ایران و حوثی ها مدعی شده است:" بحران یمن در اثر اشتهای سیری ناپذیر ایران برای کسب قدرت بیشتر و تسلط بر منطقه ایجاد شده است.

ادعای رئیس جمهور فراری یمن: بحران یمن کار ایران است!

 

شرق پرس: در حالی که جنگنده های عربستان سعودی از نزدیک سه هفته پیش صدها بار خاک یمن را بمباران کرده اند، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان  در مقابل درخواست ایران برای پایان دادن به دخالت نظامی سعودی ها در یمن از تهران خواست در امور یمن مداخله نکند.

 

 

 

 عصر ایران به نقل از رویترز  نوشت: سعود الفیصل در نشست خبری مشترک خود با لوران فابیوس همتای فرانسوی اش در ریاض با اشاره به این موضوع گفت:” چطور ایران از ما می خواهد حملات را متوقف کنیم؟”

 

وزیر امور خارجه سعودی در ادامه مداخله نظامی این کشور در یمن را مشروع ودر جهت حمایت از دولت به گفته او قانونی یمن یعنی دولت “عبد ربه منصور هادی” و به درخواست هادی دانست و بر ادامه این حملات تاکید کرد.

 

در این نشست خبری لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز با حمایت از موضع سعودی ها گفت پاریس در کنار عربستان در مبارزه با حوثی ها در یمن ایستاده است.

 

پس از رای منفی پارلمان  پاکستان به مداخله نظامی این کشور در بحران یمن، اعلام این حمایت سیاسی از سوی یک کشور غربی برای دستگاه سیاست خارجی عربستان واجد اهمیت است.

 

در همین حال عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مخلوع یمن که ماه گذشته از بیم حملات حوثی ها به شهر عدن از این کشور گریخته و به عربستان پناه برده است با نگارش سر مقاله روز دوشنبه نیویورک تایمز با حمله به ایران و حوثی ها مدعی شده است:” بحران یمن در اثر اشتهای سیری ناپذیر ایران برای کسب قدرت بیشتر و تسلط بر منطقه ایجاد شده است. اگر حوثی ها متوقف نشوند آنها تبدیل به یک گروه حزب الله دیگر تحت پشتیبانی ایران می شوند و تهدیدی برای مردم منطقه و ورای آن خواهند بود.”

 

این شخصیت سیاسی فراری یمنی در ادامه مقاله خود به کشورهای غربی هشدار داده است امنیت کشتیرانی در دریای سرخ با تسلط حوثی ها در یمن به خطر جدی خواهد افتاد و گروه القاعده در جزیره العرب نیز این فرصت را خواهد یافت فعال تر شده و به امنیت کشتیرانی در منطقه آسیب بزند.

 

ادعای دخالت ایران در بحران یمن در حالی از سوی رییس جمهور مخلوع این کشور مطرح می شود که او پس از قرارداد تقسیم قدرت در سپتامبر سال گذشته به مفاد آن پای بند نماند و آن قدر در تشکیل دولت آشتی ملی تعلل کرد که حوثی ها را واداشت تا برای کسب حق سیاسی خود شهر صنعا را در کنترل خود بگیرند.

 

در همین حال نیویورک تایمز در گزارشی دیگر درباره بحران یمن می نویسد مقاله منصور هادی در نیویورک تایمز در حالی منتشر می شود که از نظر بسیاری از ناظران احتمال بازگشت مجدد او به قدرت در یمن بسیار ضعیف شده و بسیاری در یمن او را متهم می کنند که رهبر مقتدری نبوده است.