نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دولت عراق پذیرفته که شرط ویزا برای زائران اربعین امسال حذف شود و زائران ایرانی امسال نیز می توانند بدون دریافت ویزا راهی عتبات شوند.

karvan-piade5

 

 

 

به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی شب گذشته در نشست با کمیته مشارکت های مردمی اربعین در دهلران اظهار کرد: امسال کشور عراق پذیرفته که زایران از دریافت ویزا معاف باشند و این روند در اربعین امسال لحاظ می شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲ میلیون زایر از مرز مهران به کشور عراق تردد کردند، افزود: امسال پیش بینی می شود با توجه به برداشتن شرط ویزا و از طرفی نزدیکی مرز مهران به عراق و امنیت آن حجم زایران بسیار بیشتر از سال گذشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بر ضرورت تقویت زیرساخت های مرز مهران تاکید کرد و یادآور شد: کشور عراق نیز باید تدابیر لازم و چاره اندیشی برای پذیرایی از زایران را داشته باشد تا آنان در امر زیارت مشکلات کمتری در عراق داشته باشند.

 

لطفی به تحقق نیافتن وعده های سازمان حج و زیارت در مهران و ایجاد زایرسرا اشاره کرد و ادامه داد: امسال مردم باید همت کرده و با کمک های نقدی خود ستادهای مردمی را در تهیه مواد اولیه غذایی برای زایران یاری کنند.

 

وی با اشاره به تلاش و جدیت ستادهای مردمی در سراسر استان در سال گذشته برای زمینه پذیرایی از زایران اربعین حسینی (ع) تاکید کرد: پارسال بیش از ۳۶ هزار زایر غیر ایرانی از مرز مهران به عتبات عالیات عزیمت کردند.

 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باید تلاش شود امسال چند شبکه سراسری برای انعکاس حماسه مردم ایلام در پذیرایی، استقبال و بدرقه زایران اربعین در مرز مهران مستقر شوند و صدا و سیما در انعکاس خدمات ستادهای مردمی به زایران بیش از سال گذشته وارد عمل شود.

 

وی اظهار کرد: امسال در سال همدلی و همزبانی مردم، نهادها و اداره ها باید بیش از سال گذشته پای کار باشند و در زمینه خدمت به زایران ابا عبدالله الحسین (ع) سنگ تمام بگذارند.

 

حجت الاسلام لطفی یادآور شد: پارسال مردم ایلام و شهرستان های این استان با وجود کمبود امکانات اما با نیت خدمت و بسیج امکانات توانستند میزبانان خوبی برای زایران عتبات عالیات باشند.

 

وی بر ضرورت تقویت زیرساخت های شهرستان های مهران و دهلران برای پذیرایی از زایران تاکید کرد و افزود: انتظار می رود با توجه به حجم عبور و مرور زایران از شهرستان مرزی دهلران به زیرساخت های آن توجه ویژه شود.

 

به گزارش ایرنا لطفی از امام جمعه دهلران و فرماندار این شهرستان به خاطر تلاش و جدیت در بسیج امکانات برای ارایه خدمات مطلوب به زوار در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امسال نیز با جدیت این موضوع مهم مد نظر باشد و با برنامه ریزی تدابیر لازم برای خدمت بهتر و بیشتر به زایران در سال جاری اندیشیده شود.