احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی فردی در مقام رئیس‌جمهور یک کشور آن‌قدر برای کشور همسایه خود احترام قائل نیست که در آغاز سفرش درباره سیاست خارجی ایران سخن گفته و اقدام به دخالت می‌کند، لازم نیست ما نسبت به ایجاد روابط با این کشور اشتیاق نشان دهیم.

 

شرق پرس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه کشورمان باید با توجه به سخنان بی‌پایه و اساس آقای اردوغان، سفر وی را به ایران به تعویق بیندازد.
 

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه علیه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: وزارت خارجه کشورمان باید با توجه به سخنان بی‌پایه و اساس آقای اردوغان، سفر وی را به ایران به تعویق بیندازد.

 

وی افزود: وقتی فردی در مقام رئیس‌جمهور یک کشور آن‌قدر برای کشور همسایه خود احترام قائل نیست که در آغاز سفرش درباره سیاست خارجی ایران سخن گفته و اقدام به دخالت می‌کند، لازم نیست ما نسبت به ایجاد روابط با این کشور اشتیاق نشان دهیم.

 

توکلی تأکید کرد: آقای اردوغان با کمال بی‌انصافی ایران را به تجاوز متهم کرده، این در حالی است که ایران در عراق و به‌دعوت مسئولان عراقی به نیروهای نظامی این کشور مشاوره می‌دهد.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ آقای اردوغان این اقدامات ایران را با عنوان سلطه‌طلبی ایران قلمداد می‌کند که اصلاً صحیح نیست.

 

توکلی تصریح کرد: آقای اردوغان چرا نهضت مردمی در یمن را که اکنون به اوج خود رسیده، اقدامات تروریستی می‌خواند، اما جنایت‌های داعش را اقدامات تروریستی اعلام نمی‌کند و ایران را به دخالت در امور این کشورها و سلطه‌طلبی در منطقه متهم می‌کند؟

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه ایران باید موضع شفافی در خصوص سخنان اخیر اردوغان علیه ایران بگیرد، گفت: البته آقای ظریف وزیر امور خارجه درباره این سخنان اردوغان موضع گرفته که کافی نیست و باید وزارت امور خارجه قاطع‌تر از این موضع بگیرد.